پرسپوليس پرسپوليس .

پرسپوليس

ويژگي هاي آتليه عروس در غرب تهران

در اين نوشته به اين مسئله مي پردازيم كه بهترين آتليه هاي غرب تهران و يا بهترينآتليه هاي شرق تهران واقعا چه ويژگي هايي دارد؟؟؟

قبل از بيان هر موضوع بايد به اين مسئله جواب دهيم كه چرا غرب يا شرق تهران؟

براي خريد هر كالا يا خدمات بهتر است به بورس آن مراجعه كنيم؛ به همين دليل براي انتخاب يك آتليه عروس مناسب بهتر است به يك آتليه عروس در غرب و شرق تهران مراجعه كنيم.




تفاوت صنعت با هنر

امروزه با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي صنعت عكاسي و فيلمبرداري جاي خود را به هنر عكاسي داده است و معنا و مفهومي فراتر از انجام اعمال فيزيكي به خود گرفته اند. به طوري كه عكاس يا فيلمبردار بايد روح خود را درون تصويري كه مي گيرند، جاري كنند. ثبت تصوير كار نسبتا ساده ايست و صرفا به چند عمل فيزيكي مربوط مي شود، اما جاودان كردن لحظات يك موضوع متفاوت مي باشد. هنر يك عكاس دقيقا همين است كه لحظات خاص را به صورتي ثبت كند كه جاودانه شوند. اما چگونه مي توان استديويي را پيدا كرد كه چنين ويژگي هايي داشته باشد؟

در ادامه به بيان نكاتي مي پردازيم تا شما عزيزان .با توجه به آن بتوانيد شيرين ترين لحظات زندگي تان را ماندگار كنيد.

بهترين آتليه عروس غرب تهران و بهترين آتليه عروس شرق تهران چه ويژگي هايي دارد؟


قيمت مناسب:

اولا اين نكته را توضيح دهيم كه لزوما قيمت مناسب، همان قيمت پائين نيست. شما مي توانيد با انتخاب پكيج مناسب نسبت به بودجه اي كه در نظر گرفته ايد، همان مقدار هزينه كنيد


مورد اعتماد بودن:

خيلي از اتفاقات در زمينه ي قرار گرفتن نمونه ي عكس ها و فيلم هاي عروس و دامادهاي عزيز در فضاي مجازي توسط افراد و فيلمبرداران ناآگاه و بعضا بي تجربه و بي مسئوليت اتفاق افتاده است كه اين امر گاها به صورت ناآگاهانه يا آگاهانه اتفاق افتاده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد براي فيلمبرداري و عكاسي مراسم عروسي حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه آتليه مورد نظرتان قابل اعتماد باشد


مورد اعتماد بودن

خيلي از اتفاقات در زمينه ي قرار گرفتن نمونه ي عكس ها و فيلم هاي عروس و دامادهاي عزيز در فضاي مجازي توسط افراد و فيلمبرداران ناآگاه و بعضا بي تجربه و بي مسئوليت اتفاق افتاده است كه اين امر گاها به صورت ناآگاهانه يا آگاهانه اتفاق افتاده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد براي فيلمبرداري و عكاسي مراسم عروسي حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه آتليه مورد نظرتان قابل اعتماد باشد


تجربه ي مرتبط با اين كار:

در سال هاي اخير شاهد اين اتفاق بوده ايم كه خيلي از دوستاني كه در زمينه هاي مختلف صنعتي، همايش و سمينار فعاليت مي نموده اند، وارد عرصه ي فعاليت در زمينه ودينگ و عكاسي و فيلمبرداري عروسي شده اند. لطفا در زمان انتخاب آتليه به اين نكته دقت فرمائيد كه آتليه مورد نظرتان داراي تجربه ي كافي در اين زمينه بوده باشد.


دانش فني:

يكي از مهم ترين نكات در انتخاب آتليه عروس ميزان دانش فني اعضا و كادر استوديو مي باشد.  لطفا به ميزان تحصيلات مرتبط اعضاي گروه در آتليه اي كه به آن مراجعه مي كنيد توجه داشته باشيد


تجهيزات حرفه اي و بروز داشته باشند:

اگر كادر فني يك آتليه عروس در غرب تهران يا جاي ديگر تعهد و تخصص لازم و كافي را داشته باشند، با اين حال بدون داشتن ابزار آلات حرفه اي عملا نمي توانند كاري از پيش ببرند. به همين دليل داشتن تجهيزات حرفه اي يكي از مهم ترين فاكتورها در كيفيت كار شما مي باشد. توجه داشته باشيد كه علاوه بر تجهيزات فيلمبرداري و تصوير برداري، تجهيزات نورپردازي حرفه اي نيز بسيار حائز اهميت مي باشد كه مي توانيد در توضيحات مربوط. به تجهيزات نورپردازي به اهميت آن پي ببريد


اخلاق مناسب:

در روز مراسم عروسي، شما عروس و داماد عزيز بي شك داراي استرس مي باشيد. موضوعاتي از قبيل دير رسيدن به سالن مراسم عروسي، انجام عكاسي و فيلمبرداري به صورت كامل و با بالاترين كيفيت و حتي در بعضي مواقع تهيه ي وسايل مورد نياز براي سالن پذيرايي از جمله ميوه و شيريني مي تواند جزو مسائلي باشد كه باعث شود شما در روز مراسم استرس ها و هيجانات خاصي را تجربه نمائيد كه اين موضوع مي تواند بر نحوه ي عكاسي و فيلمبرداري شما تاثير بگذارد. از اين رو انتخاب افرادي كه با اخلاق و با تجربه ي كافي خود اين موضوعات را از شما دور سازند و راهنمايي هاي مفيد را در اختيار شما قرار دهند، بسيار مهم است.


ارتباط كلامي مناسب:

توانايي برقراري يك ارتباط كلامي مناسب توسط اعضاي تيم نكته اي است كه مي تواند در نتيجه ي كار شما بسيار تاثيرگذار باشد. بارها پيش آمده عروس و داماد عزيز كه به دفتر ما مراجعه مي كنند مي گويند دفاتر قبلي كه به آن مراجعه كرديم به طرزي با ما صحبت مي كرند كه ما احساس راحتي نداشتيم و نمي توانستيم با آن ها ارتباط برقرار كنيم. يك آتليه دار حرفه اي مي داند كه شما به اطلاعات تخصصي نيازي نداريد زيرا سررشته از آن نداريد در نتيجه تنها اطلاعاتي را در اختيار شما قرار مي دهد كه متوجه آن مي شود و به دردتان مي خورد.


داشتن قيمت مقطوع:

متاسفانه در بعضي مواقع پيش آمده است كه هزينه ي نهايي بسيار بيشتر از هزينه اي مي شود كه در قرارداد ذكر شده است و اين امر به علت خرج تراشي اضافي استوديو مي باشد. ليست قيمت تمامي وسايل و خدمات بايد به صورت شفاف در قرار داد ذكر شود تا شما بتوانيد در جريان تمام هزينه ها باشيد. در اين صورت شما متحمل پرداخت هيچ هزينه اضافي نخواهيد شد


داشتن نمونه كار متفاوت و متناسب با همه سليقه ها:

اگر به يك آتليه تخصصي عروس تهرانپارس مراجعه كنيد مي توانيد نمونه كارهاي زيادي را ببينيد. اما كثرت تعداد نمونه كار، دليل بر كيفيت كار نمي شود. كمااينكه ممكن است نمونه كارهاي متعددي را تماشا كنيد اما همه ي آن ها شبيه هم باشند. سه فاكتور تفاوت در نمونه كارها، متناسب بودن با همه ي سليقه ها و كثرت در تعداد نمونه كار، فاكتورهايي هستند كه باعث مي شوند تا به طور حتم بتوانيد نمونه دلخواهتان را انتخاب كنيد


مطمئن شويد كه نمونه كار فيك نباشد!

 

بارها پيش آمده كه عروس و داماد عزيز شكايت مي كنند كه كليپ شان بسيار ضعيف تر از نمونه كاريست كه آن ها نشان داده اند يا اصلا شبيه آن نيست. متاسفانه اين امر در شرايطي رخ مي دهد كه نمونه كار براي آن استوديو نباشد و يا به عبارتي كادر فني آن استوديو در تهيه نمونه كار دخالتي نداشته باشند، در نتيجه توانايي تهيه چنين كليپي را نخواهند داشت و چيزي كه عروس و داماد تماشا مي كنند با نمونه كاري كه ديده اند تفاوت بسياري خواهد داشت و اين امر بسيار ناخوشايند مي باشد. اگر مي خواهيد چنين مشكلي برايتان پيش نيايد، بهتر است حتما پشت صحنه نمونه كار را مشاهد كنيد و به اين صورت اطمينان حاصل كنيد كه نمونه كار توسط كادر فني همان استوديو تهيه شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۳:۵۶ توسط:سئوكار موضوع:

بهترين آتليه عروس تهران و ويژگي هاي آن

بدون شك روز عروسي، مهم ترين و بهترين روز در طول زندگي مشترك هر انساني است. از اين رو برآن شديم تا توضيحاتي پيرامون انتخاب بهترين آتليه هاي تهران به شما عزيزان گرامي ارائه دهيم. 

زيرا تنها يادگار هر انسان از اين روز بزرگ، عكس ها و فيلم هايي است كه مي تواند آن خاطرات شيرين را جاودانه سازد 

همانطور كه در بالا بيان كرديم، انتخاب يك آتليه عكس عروس مناسب، از جوانب مختلف حائز اهميت است. 

بنابراين در انتخاب آن به هيچ وجه نبايد عجله كرد و با بررسي دقيق شرايط مطمئن شويد كه انتخاب تان را به درستي انجام داده ايد. 




مهمترين ويژگي هاي يك عكس آتليه عروس داشتن علم و دانش، تجربه، تخصص است. اين ها ويژگي هايي هستند كه براي يك آتليه عكس عروس لازم اند اما كافي نيستند! 

داشتن استعداد هنري در اين زمينه بسيار مهم است، زيرا عكاسي و فيلمبرداري يك هنر است نه يك صنعت. 

متاسفانه بسياري از آتليه داران، ديد صنعتي به عكاسي و فيلمبرداري دارند. 

ممكن است كادر فني يك آتليه دانش و اطلاعات كافي در زمينه خود داشته باشند و از تجهيزات به روز و حرفه اي استفاده كنند. 

همچنين زحمات بسياري را براي تهيه تصاوير متحمل شوند و در كنار آن، شما نيز هزينه زيادي را براي تهيه كليپ خود پرداخته باشيد، اما در نهايت نتيجه ي كار مطلوب نشود.

ممكن است شما بارها و بارها تصاوير را تماشا كنيد و هرگز نتوانيد مشكلي در آن ها بيابيد.

حتما از خود مي پرسيد، مسئله چيست؟

جواب اين مسئله دقيقا مربوط به تفاوت هنر با صنعت است.

در صنعت سروكارتان با ربات ها، ماشين آلات و ابزارآلات بدون روح است اما زماني كه طرف مقابل شما انسان باشد، اعمالتان نشان دهنده هنرتان است.

اگر ديد شما نسبت به حرفه ي تصويربرداري صنعتي باشد، مسلما نتيجه نيز بدون روح خواهد شد.

اگر هميشه بخواهيد يك عمل را به يك شيوه انجام دهيد و در حقيقت به صورت ماشيني عمل كنيد بهتر است جاي تان را با ماشين آلات عوض كنيد!

ربات ها توانايي بسيار بالاتري در انجام اين نوع كار ها دارند. آن ها را برنامه ريزي مي كنيد و يك عمل را به صورت مداوم و با دقت بسيار بالا انجام خواهند داد

هنر تصويربردار اين است كه روحيات انساني را در نظر بگيرد، شرايط مختلف را بسنجد و با توجه به آن عمل كند.

با تجربه و كارآزموده باشد!

تجربه كاري بالا به شما كمك مي كند تا بتوانيد در شرايط مختلف بهترين تصميمات را بگيريد. ممكن است در روز عروسي اتفاقات پيش بيني نشده براي شما رخ دهد.

ممكن است زمان زيادي را در ترافيك از دست بدهيد، آرايش عروس بيش از حد طول بكشد، مشكلي براي لباس داماد پيش بيايد، گل كاري ماشين خراب شود يا دسته گل عروس ديرتر آماده شود.

حتي ممكن است شرايط جوي به صورت ناگهاني نامساعد شود. مثلا در تابستان دماي هوا به حدي بالا برود كه تصويربرداري را غير ممكن كند. يا در زمستان هوا برفي يا باراني شود

در اين مواقع داشتن علم يا تجهيزات و … ابدا به كار نمي آيد و تنها تجربه ي كاري آن آتليه است كه به حل اين مشكلات كمك مي كند.

يك آتليه عروس حرفه اي، بايستي تمامي اتفاقات را پيش بيني كرده و در اين مواقع بهترين تصميمات را بگيرد

به عنوان مثال استوديو يونيك با چند گلفروشي برتر در سطح تهران قرارداد بسته است كه در هر زمان در صورت بروز مشكل در دسته گل يا گل كاري ماشين. به سرعت مرمت و يا تعويض انجام پذيرد تا عروس و داماد هيچ گونه نگران بابت اين مسئله نداشته باشند

تجهيزات حرفه اي و بروز داشته باشد

هر متخصص و كارداني بدون ابزار خود، دقيقا هيچ است!

داشتن تجهيزات حرفه اي عكاسي و فيملبرداري نيز بسيار مهم است و بدون شك نقش بسيار مهمي را در توليد تصاوير ماندگار ايفا خواهد كرد.

بروز بودن تجهيزات نيز حائز اهميت مي باشد.

متاسفانه بسياري از آتليه ها از دوربين ها و تجهيزاتي استفاده مي كنند كه تكنولوژي به كار رفته در آن ها بسيار قديمي است.

حتي ممكن است تعدادي از پارامترهاي تصويرشان از دوربين تلفن همراه نيز پايين تر باشد

استفاده از اين تجهيزات قديمي به هيچ وجه حرفه اي نيست. زيرا اين ابزار قادر نيست كه پاسخگوي نياز حرفه اي ها باشد.

بدون شك بهترين آتليه هاي تهران بايستي از تجهيزات كاملا مدرن و بروز استفاده كند تا شايسته ي اين لقب باشد

دانش و تخصص كافي داشته باشد

كادر فني يك آتليه، بايستي دانش كافي براي استفاده از تمامي امكانات تجهيزات خود داشته باشند.

در غير اين صورت بهترين و بروز ترين تجهيزات هم بي مصرف مي شوند.

برخلاف باور عموم، دانش لازم براي استفاده از دوربين، تنها به روشن كردن، ركورد كردن و خاموش كردن ختم نمي شود. استفاده از دوربين هاي حرفه اي دانش بسيار زيادي را مي طلبد.

فيلمبردار و عكاس بايستي از تمامي امكانات سخت افزاري و نرم افزاري تجهيزات خود آگاه باشد، تا آن وسيله (به عنوان مثال دوربين) بتواند قدرت خود را در ثبت تصاوير نشان دهد

اين امر ميسر نمي شود مگر آنكه كادر فني به طور مداوم دانش خود را بروز كند و دائما در حال مطالعه در اين زمينه باشد

حرفه اي ها از تجهيزات اجاره اي استفاده نمي كنند!

هزينه بسيار بالاي تجهيزات فيلمبرداري و تصويربرداري باعث شده است كه بيشتر آتليه داران از تجهيزات اجاره اي استفاده كنند.

زيرا ممكن است توانايي خريد تمامي تجهيزات مورد نيازشان را نداشته باشند

آتليه داراني كه از تجهيزات اجاره اي استفاده مي كنند، هنگام اجاره ي تجهيزات، آن ها را چك مي كنند تا از سالم بودن آن اطمينان پيدا كنند، اما ممكن است بعضي از مشكلات فني در آن لحظه قابل تشخيص نباشند و عكاس در حين مراسم متوجه آن بشود.

به عنوان مثال در اثر آسيب ديدن لنز نتوان به خوبي بر روي تصاوير فوكوس كشيد و يا اتفاقاتي از اين قبيل كه باعث مي شود تصاويرتان به شدت دچار افت كيفيت شوند

اين مسئله بسيار ناخوشايند است و مسلما كسي دوست ندارد اين اتفاق در روز عروسي اش بيوفتد.

از طرف ديگر تجهيزات اجاره اي در اثر استفاده به صورت بلند مدت، استهلاك زيادي پيدا كرده اند و كارايي لازم را ندارند.

علاوه بر اين زماني كه يك آتليه از تجهيزات خريداري شده استفاده مي كند، با مشخصات سخت افزاري و نرم افزاري آن آشنايي بيشتري خواهد داشت و قابليت هاي آن را مي داند

بنابراين بايد اطمينان پيدا كنيد آتليه اي كه با آن قرارداد مي بنديد، از تجهيزات اجاره اي استفاده نكند.

كادر فني اجاره اي!

متاسفانه با توجه به رشد بيش از حد آتليه ها در سطح تهران، بسياري از آتليه ها حتي اعضاي كافي براي تشكيل يك كادر فني ندارند. بنابراين در هر برنامه تعدادي عكاس و فيلمبردار (كه به صورت آزاد كار انجام مي دهند) آفيش مي كنند.

بعضا ممكن است اين عكاسان و فيلمبرداران تمامي آپشن هاي يك تصويربردار حرفه اي را داشته باشند؛

اما به دليل نداشتن همكاري و آشنايي كافي نسبت به يك ديگر، در طول برنامه با مشكل مواجه مي شوند.

ممكن است شيوه تصويربرداري دو فيلمبردار آفيش شده، در دو سبك مختلف؛ كاملا حرفه اي باشد.

اما تركيب اين دو تصوير نتيجه ي مطلوبي نخواهد داشت. اين دقيقا شبيه به تركيب قيمه و ماست مي باشد!

بنابراين بايد مطمئن شويد كه كادر فني آتليه از اعضاي همان آتليه باشند

نكته ي بعدي بحث امنيت آتليه مي باشد.

تمامي فايل هاي موجود در آتليه، فايل هاي شخصي است. قطعا هيچ كس نمي خواهد عكس و فيلم عروسي اش به بيرون درز پيدا كند، قسمتي از آن از بين برود و …

در نتيجه بايد از امنيت آتليه در حفاظت كامل فايل ها اطمينان حاصل كنيد

رعايت اخلاق حرفه اي

رعايت اخلاق حرفه اي يكي ديگر از نكاتي است كه بهترين آتليه هاي تهران بايد آن را رعايت كند

عروس و داماد در روز مراسم عروسي شان، با بسيار از مسائل و مشكلات روبه رو مي شوند،

به علاوه استرس روحي و خستگي ناشي از فعاليت جسمي باعث مي شود كه ذهن و روح شان تحريك پذيري بسيار بيشتري نسبت به حالت عادي داشته باشد.

در اين حالت تصاويري كه از شما گرفته مي شود به هيچ وجه مطلوب نخواهد بود. زيرا خستگي، استرس و بعضا ناراحتي شما، به راحتي در فيلم و عكس قابل مشاهده خواهد بود

تصور كنيد در اين وضعيت عكاس و فيلمبردار شما، شرايط را درك نكند و نسبت به حال روحي شما بي تفاوت باشد؛

و يا با يك رفتار اشتباه بار روحي منفي را در شما تشديد كند. لازم به گفتن نيست كه در اين شرايط فاجعه پيش خواهد آمد.

بعضا پيش آمده كه در سالن عروسي، دوستان و آشنايان عروس و داماد، برخورد مناسبي با تصويربرداران نداشته اند. ممكن است تصويربردار به دليل خستگي بيش از حد، واكنش مناسبي نسبت به اين عمل از خود نشان ندهد

اما اعضاي يك آتليه حرفه اي مي توانند با رعايت اخلاق حرفه اي و برخورد صحيح؛ و همچنين القاي انرژي مثبت به عروس و داماد، استرس زوجين را تا حد قابل توجهي كاهش دهند و خستگي روحي جسمي آنان را به حداقل برسانند

مديريت كارآمد!

يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران، مديريت صحيح مراسم از جنبه هاي مختلف است

يك آتليه عروس حرفه اي بايد تمام پيش بيني ها لازم را انجام داده و زمان را به بهترين حالت ممكن مديريت كند.

بايستي به صورت دقيق؛ زمان رفتن داماد به سمت آرايشگاه عروس، مدت آرايش عروس، آمدن زوجين به سمت آتليه، تايم تصوير برداري در آتليه، تيام تصويربرداري در باغ، تايم رفتن به سمت سالن مراسم را محاسبه كند.

بايد از ساعت اوج ترافيك در مسيرهاي مختلف آگاهي داشته باشد و هميشه بهترين مسير را انتخاب كند. اگر زماني راه مسدود شد بايد بهترين مسير جايگزين را به سرعت انتخاب كند

ممكن است در روز مراسم اتفاقات خارج از روال عادي رخ بدهد. در اين مواقع مديريت زمان بهترين نقش را در بهبود شرايط ايفا مي كند

ممكن است زوجين ساقدوش همراه خود داشته باشند. ارائه ي توضيحات لازم به ساقدوش ها و مديريت آنان، كمك قابل توجهي به زيباتر شدن تصاوير مي كند

همچنين اعضاي كادر فني، بايستي توضيحات لازم را به دوستان و آشنايان عروس و داماد در داخل سالن گوشزد كند.

به طور مثال؛ در مراسم عقد مديريت جمع بسيار مهم است.

به دليل ركورد شدن صدا، بايستي به مهمانان گوشزد شود كه سكوت را رعايت كنند.

رفت و آمد اضافه حتي المقدور انجام نشود تا فيلمبرداران و عكاسي بتوانند از تمامي زوايا عكاسي و فيلمبرداري كنند

شيوه ي نمايش هدايا و معرفي هديه دهندگان از نكاتي است كه فيلمبردار بايد به مهمانان گوشزد كند

ممكن است عروس و داماد بخواهند رقص دو نفره داشته باشند. فيلمبردار بايستي از مهمانان درخواست كند كه پيست رقص را براي رقص دو نفره خالي كنند.

همچنين از مهمانان تقاضا كند كه كودكان خود را به پيست رقص نياورند تا جلوه ي بصري پيست به هم نخورد.

برقراري ارتباط دوستانه:

برقراري ارتباط صميمانه و دوستانه با زوجين، يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران مي باشد

اعضاي آتليه بايستي بتوانند با برقراري رابطه ي نزديك با عروس و داماد، جوي را ايجاد كنند تا زوجين در آن احساس راحتي و آرامش داشته باشند

روز عروسي، احتمالا اولين روز آشنايي عروس و داماد با اعضاي آتليه مي باشد.

بنابراين ايجاد جوي دوستانه بسيار ضروري است. اين شرايط علاوه بر القاي حس مثبت به عروس و داماد، مي تواند اهميت بسزايي در زيباتر شدن تصاوير داشته باشد

ايجاد جوي دوستانه، همچنين مي تواند بر كاهش خستگي عروس و داماد تاثير گذار باشد. اما اگر شرايط چنين نباشد، ممكن است عروس و داماد بر اثر خستگي و انجام پوزهاي مختلف، از گرفتن تصاوير بيشتر منصرف شوند و زماني را در تايم استراحت از دست بدهند

شيوه بيان ژست به عروس و داماد به هيچ وجه نبايد دستوري باشد و بايد به صورت درخواست انجام شود؛ كه متاسفانه اين امر ناديده گرفته مي شود.

در چنين شرايطي زوجين با صرف نظر از هزينه هايي كه براي انجام اين كار پرداخت كرده اند، از ادامه ي كار منصرف خواهند شد.

اما يك آتليه حرفه اي با وجدان كاري، به هيچ وجه چنين شرايطي را به وجود نخواهد آورد.

همچنين وجدان كاري ايجاب مي كند كه قيمت پكيج هاي آتليه متناسب با كاري باشد كه انجام مي دهند

خلاقيت حرف اول را مي زند!

تمامي اعضاي كادر فني (عكاس، فيلمبردار، اديتور و …) بايستي در حرفه ي خود نوآور و خلاق باشد.

در بعضي از مواقع بايستي كار را از روال عادي خارج نمايند و دست به عملي مبتكرانه بزنند تا زيبايي كار دوچندان شود.

تبعيت از قوانين تصويربرداري بسيار مهم است اما بعضا ممكن است در شرايطي قرار بگيرند كه با شكستن قوانين بتوانند شاهكاري را ايجاد كنند

آلفرد هيچكاك كه يكي از بزرگترين كارگردانان و فيلمبرداران تاريخ است؛ در مواقعي با ناديده گرفتن قوانين تصويربرداري و شكستن آن، توانست شاهكاري را خلق كند كه همگان را مبهوت آن شوند

حرفه ي تصويربرداري و به تبع آن تصويربرداري عروسي در كشور ما ضعف بزرگي در خلاقيت دارد و متاسفانه بيشتر كارها از سناريوي خارجي كپي شده اند. غم انگيز تر اين است كه تعدادي از آتليه ها اين كارهاي كپي شده را كپي مي كنند! و به اين صورت كپي كردن در اين حرفه به صورت اپيدمي در آمده است

بنابراين خلاقيت نشانه ي حرفه اي هاست و يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران مي باشد

آخرين نكته از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران، احترام به نظر مشتري است. بايد بداند كه هميشه و كاملا حق با مشتري است.


مطالب مرطبت:

 

آتليه عروس در سعادت آباد

 

آتليه تخصصي عروس سعادت آباد

 

آتليه تخصصي عروس جردن

 

آتليه تخصصي عروس زعفرانيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۸:۵۷ توسط:سئوكار موضوع:

نحوه انتخاب خياط لباس عروس براي لباس بهترين شب زندگيتون

دخترها و پسران جواني كه در آستانه شروع مراسم ازدواج خود هستند ،بيشتر در تب و تاب خريد و برنامه ريزي براي بزرگ ترين اتفاق زندگي شان قرار دارند.لباس عروس مناسب

اما در ميان همه اين تدارك ديدن ها دخترخانم ها يك دغدغه شيرين اما جدي هم دارند و آن هم انتخاب لباس عروس مناسب است؛


خياط لباس عروس در شرق تهران ، خياط لباس عروس در غرب تهران ، خياط لباس عروس در شمال تهران



حق هم دارند انتخاب در ميان انواع و اقسام طراحي ها آن هم با قيمت هاي نه چندان مناسب اين روزها، اصلا ساده نيست.پوشيدن لباس سفيد عروسي از زيباترين روياهاي هر دختري است؛ لباسي كه از چند ساعت پيش از مراسم از جعبه اش بيرون آورده مي شود تا يك شب لباس مخصوص شما باشد و شب بعد شايد بر تن عروس هاي ديگري بدرخشد و شايد در همان جعبه مخصوص سال هاي بسيار در گنجه هاي لباس خاك بخورد.

لباس عروس مناسب

لباس عروس - مدل لباس عروس آستين دار پوشيده - نكات انتخاب لباس عروس مناسب

براي انتخاب لباس عروس مناسب اين نكات را بدانيد

انتخاب و تهيه لباس عروس رؤيايي از خان هاي دشوار مراسم عروسي به شمار مي رود. سعي كرده ايم همه ريزه كاري هاي تهيه لباس عروس و گزينه هايي كه بعد از پايان مراسم داريد را مرور كنيم تا خودتان با يك حساب سرانگشتي بهترين راه را انتخاب كنيد.


خياط لباس عروس در شرق تهران ، خياط لباس عروس در غرب تهران ، خياط لباس عروس در شمال تهران



1- اگر كرايه كنيد

شما يكي از مرسوم ترين روش هاي تهيه لباس عروس را انتخاب كرده ايد. در اين روش انتخاب هاي بيشتري داريد و درنتيجه كمتر مجبوريد نگراني قيمت بالا را داشته باشيد؛ البته ملاحظات و محدوديت هاي وي‍ژه اي هم خواهيد داشت. اكثر مزون هاي لباس عروس و آرايشگاه هاي تخصصي عروس اين گزينه را به شما پيشنهاد مي دهند. عروس سراها هم اصلا براي همين كار ساخته شده اند.

 

چه مزايايي دارد؟

از گرفتاري خريد پارچه و پروهاي وقت و بي وقت خبري نيست. بعد از عروسي هم نبايد دنبال جا براي لباس عروس تان بگرديد و مهم تر از همه اينها، پول كمتري خرج مي كنيد.

 

چه معايبي دارد؟

اگر خداي نكرده بلايي سر لباس عروس بياوريد، چه افتادن آكسسوار و تزئينات لباس باشد چه سابيده شدن دنباله لباس بايد خسارت بپردازيد حتي اگر آسيب مختصر باشد. به اين جريمه اضافه كنيد هزينه اتوشويي بردن لباس درصورت كثيفي را. پس اگر حس مي كنيد نمي توانيد از لباس امانتي به خوبي نگهداري كنيد از شيوه ديگري براي تهيه لباس استفاده كنيد.

 

به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

چند روز مانده به عروسي، دوباره لباس انتخابي خود را بپوشيد. بعضي از لباس هاي كرايه اي كهنه شده اند، حتما لباس هايي را انتخاب كنيد كه خيلي زياد پوشيده نشده باشند. لباس موردنظرتان را به خوبي بررسي كنيد تا اگر شكافتگي يا سابيدگي دارد به نام شما تمام نشود. اگر لباستان را چند ماهي قبل از عروسي انتخاب كرده ايد به صاحب لباس تأكيد كنيد كه از چند روز پيش از عروسي شما به كسي كرايه ندهد.

 

چقدر بايد هزينه كنيم؟

معمولا بايد بين 50تا 70درصد قيمت واقعي لباس را براي كرايه آن بپردازيد. لباس هايي كه براي نخستين تا سومين بار كرايه داده مي شوند مشمول 70درصد و باقي لباس ها 50درصد قيمت خريد كرايه داده مي شوند. كرايه لباس هم از 80هزار تومان شروع مي شود و به 850تا يك ميليون تومان هم مي رسد.

 

2- اگر بدوزيد

يكي از اختصاصي ترين روش هاي تهيه لباس عروس را انتخاب كرده ايد. براي اين كار حتما مزوني را انتخاب كنيد كه پيش از اين كار لباس عروسش را ديده و پسنديده باشيد.

 

چه مزايايي دارد؟

لباسي كه براي شما و به تن شما دوخته شده احتمالا بهتر از هر لباس ديگري به شما مي آيد. شما مي توانيد هر طرح و نظري كه براي لباس عروستان داريد پياده كنيد و نگراني اي براي آسيب هاي سطحي لباستان نداشته باشيد.

همچنين بخوانيد : تولد 28 سالگي مژده لواساني در حرم امام حسين (ع) +عكس

 

چه معايبي دارد؟

بدقولي بعضي خياط ها نكته نگران كننده اين روش است؛ اتفاقي كه در برنامه هاي فشرده عروسي مي تواند شما را تا مرز جنون ببرد. به اين اتفاق اضافه كنيد پرو هاي مقدماتي، ميانه و پيشرفته لباس را كه به اندازه چند دست لباس خريدن از شما وقت مي برد. قاعدتا هزينه خريد لباس هم بيشتر از كرايه است اما نگران پرداخت خسارت نيستيد.

 

به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

مدلي را انتخاب كنيد كه يقين داشته باشيد به شما مي آيد. حتما به خياط خود اعتماد كامل داشته باشيد و مدل موردنظرتان را به تأييد او برسانيد تا اگر نتيجه چندان مطلوب نبود نتواند تقصير را متوجه خود شما و مدل انتخابي تان كند. مجبور نيستيد يكي از مدل هاي ژورنال ها را انتخاب كنيد، دست به خلاقيت بزنيد و مثلا مدل بالاتنه يك لباس را به دامن لباس ديگري بدوزيد.

 

چقدر بايد هزينه كنيم؟

پول دوخت لباس عروس از 250هزار تومان تا يك ميليون تومان متغير است. مابقي قيمت لباس هزينه پارچه اي است كه شما براي لباستان انتخاب مي كنيد. اگر خودتان از عهده خريد پارچه برمي آييد حتما مسئوليت خريد آن را به گردن بگيريد اما پيش از آن، اندازه دقيق پارچه را از خياط تان بپرسيد كه مجبور به دوباره كاري نشويد. البته اگر به خياط تان اعتماد داريد بگذاريد پارچه را خودش تهيه كند. قيمت پارچه هم براساس جنس و رنگ متفاوت است. در نهايت قيمت يك لباس خوب حدود 700هزار تومان براي شما آب خواهد خورد. اين روش يك گزينه متفاوت ديگر هم دارد؛ خيلي از مزون ها لباسي را به سايز شما اما براي خودشان مي دوزند و شما آن را براي نخستين بار مي پوشيد اما پول كرايه يك شب آن را مي پردازيد و لباس شما در آرشيو مزون براي كرايه به عروس هاي ديگر، قرار مي گيرد.

 

3- اگر بخريد

يكي از بي دردسر ترين روش هاي تهيه لباس عروس را انتخاب كرده ايد. همه مراكز دوخت و كرايه لباس عروس، لباس عروس هايي براي فروش هم دارند. با فراغ بال به فروشگاه ها و مزون ها و عروس سراها سر بزنيد و لباس پرو كنيد!

 

چه مزايايي دارد؟

فقط كافي است لباس دلخواهتان را پيدا كنيد. از آن لحظه تا زماني كه لباس مال شما شود كمتر از 10دقيقه زمان مي برد. دغدغه هاي خوب درآمدن لباس دوخته شده يا كهنه بودن لباس هم آزارتان نخواهد داد.

 

چه معايبي دارد؟

اصولا وزن عروس خانم ها در هفته آخر عروسي به واسطه فشارهاي مختلف پايين مي آيد، آن وقت شما روز عروسي لباسي را خريده ايد كه دقيقا همين يك شبي كه به كارتان مي آيد به تنتان گريه مي كند. به اين عيب اضافه كنيد هزينه پرداختي را؛ چون اصولا خريد لباس عروسي برخلاف تصور عام از دوخت آن گران تر تمام مي شود.

 

به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

پيش از خريد،كفش را متناسب با قد آقاي داماد بخريد تا بلندي لباس تان در حد طبيعي باشد. همينطور لباس عروس منتخبتان را براي حداقل 15دقيقه بر تن خود نگه داريد تا همه عيوب پنهانش از سنگيني بيش از حد گرفته تا دست و پا گير بودن آن بر شما آشكار شود.

 

چقدر بايد هزينه كنيم؟

 

قيمت لباس عروس مثل هر لباس ديگري بستگي به مارك و جنس پارچه و طراحي آن دارد. قيمت خريد لباس عروس هم از 800هزارتومان شروع مي شود و بايد گفت كه پاياني بر آن نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۶:۰۰ توسط:سئوكار موضوع:

معني كترينگ (catering) چيست؟

معني كترينگ (catering) چيست؟كترينگ به معناي تهيه و تدارك وعده‌هاي غذايي سفارش شده براي شمار زيادي از مهمانان و يا مسافران هواپيما و قطار است

شايد شما هم به تازگي به مراسم خاص و يا يك قرار كاري دعوت شده باشيد و از پذيرايي بسيار دقيق و منظم آن مراسم لذت برده باشيد. مديريت درست و اصولي براي پذيرايي چيزي است كه خيلي از ما در پروازهاي داخلي و خارجي حس مي‌كنيم. اين همان چيزي است كه از آن به عنوان صنعت كترينگ نام برده مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با اين صنعت تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.


 

معني كترينگ چيست؟ 

ممكن است اين سوال برايتان پيش آيد كه معني كترينگ چيست؟! كترينگ     (catering) يك كلمه انگليسي است و به تهيه و توزيع غذا و نوشيدني در يك محل و سرو آن‌ در مكان ديگر براي پذيرايي گفته مي‌شود. در واقع آن غذاهايي كه به همراه دورچين‌هاي متنوع يا بر اساس نوع سفارش غذايي به همراه ترشي، ماست، سالاد، دسرميوه‌اي، ژله و يك نوع نوشيدني هر كدام درون ظروف مخصوص و همگي در يك بسته براي مشتري ارسال مي‌شود ماحصل كترينگ است. چند نمونه از كترينگ‌هاي فعال در اين صنعت شامل موارد زير مي‌شوند    : 

كترينگ هواپيمايي 

كترينگ قطار 

كترينگ بيمارستاني 

كترينگ هتلي

كترينگ رستوراني

علاوه بر موارد بالا امروزه از صنعت كترينگ براي ارائه خدمات بهتر غذايي و پذيرايي به مهمانان و مشتريان و ايجاد رقابت سالم در مسير ارائه خدمات باكيفيت و متنوع استفاده مي‌شود كه البته بايد اين سرويس‌دهي بخصوص در مورد انواع كترينگ غذاهاي رژيمي كه برخي رستوران‌ها براي افراد چاق و لاغر و ديابتيك و داراي چربي و فشار خون بالا و... ارائه مي‌دهند، تحت نظر متخصصان علوم غذايي و تائيد شده از سوي وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران باشد    .

در كترينگ‌هاي هوايي چه مي‌گذرد؟

در اين بخش شركت‌هاي بزرگ هواپيمايي، آشپزخانه‌ها و سامانه‌هاي اغذيه پيشرفته‌اي را به خدمت مي‌گيرند. بطور مثال براي يك پرواز داخلي مي‌بايست ۲۰۰ بسته پذيرايي آماده شود. شركت‌هاي هوايي چنانچه خود داراي تاسيسات كترينگ باشند محموله‌هاي خود را تا ۳ تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز و با استفاده از خودروهاي يخچالدار با دماي استاندار به محل فرودگاه حمل نموده و پس از قرارگيري در كانتينر مخصوص به داخل هواپيما منتقل مي‌شود. پس از پرواز هواپيما و سپري شدن ۱۰ دقيقه از اين زمان بسته‌هاي كترينگ در بين مسافران توزيع مي‌شود.

بخش كترينگ هوايي يكي از حساس‌ترين و در عين حال مهمترين عنصر كيفي در شركت‌هاي هواپيمايي به شمار مي‌رود. هر چه نحوه ارائه اين سرويس‌ها مطلوب‌تر باشد رضايت‌مندي از آن شركت بيشتر خواهد بود.

معمولا كترينگ غذاهاي هوايي شرايط ويژه‌تري نسبت به ساير كترينگ‌ها دارند. بيشتر غذاهاي هواپيمايي از نوع نيمه آماده، كنسروي و كم‌حجم است و شرايط هوايي و ارتفاعي كه روي ذائقه مسافران تاثير مي‌گذارد بايد در اين كترينگ‌ها در نظر گرفته شود. كترينگ غذايي در پرواز‌هاي صبحگاهي، ميانه روز، ظهرگاهي، عصر و شبانه مطابق با فصول سال متغير است. معمولا در پرواز‌هاي صبحگاهي مواد با درصد شيريني بالاتر به جهت تامين انرژي بيشتر، در پروازهاي ظهر از غذاهاي تركيبي از قند‌ها و پروتئين‌ها و هنگام شب مواد فيبري و كم‌حجم و سهل‌الهضم پروتئيني مورد توجه قرار مي‌گيرد. البته در پروازهاي بيش از ۱۲۰ دقيقه از خورش‌ها هم استفاده مي‌شود. معمولا در مسيرهاي خروجي از مبدا، به غذاهاي گرم و در مسيرهاي بعدي از غذاهاي سرد استفاده مي‌شود و در تهيه غذاها از حداقل چربي و ادويه‌جات استفاده مي‌كنند.

سري به كترينگ‌هاي زميني بزنيم

كترينگ قطاري

در كترينگ‌هاي زميني مثل هتلي و قطاري تنوع غذاها بيشتر است و از انواع چلوها، خورش‌ها، كباب‌ها و حتي غذاهاي سنتي‌تر همچون آبگوشت و آش به همراه ادويه‌جات مختلف با ميزان چربي و نمك متفاوت استفاده مي‌شود.

كترينگ بيمارستاني

در مورد كترينگ‌هاي بيمارستاني و رژيمي شرايط كمي متفاوت‌تر بوده و بر اساس نوع بيماري، غذا بايد از مواد اوليه اورگانيك و سالم با كيفيت بالا تهيه و انرژي حاصل از آن محاسبه شود.

 

 

عملكرد كترينگ‌ها قسمتي از تجارتي بزرگ‌تر در ارتباط با صنعت مهمان‌نوازي است كه در فضاي بزرگي از انتخاب‌هاي مختلف يا سبك‌ها است. تقاضاي صعودي به وسيله عموم براي فضاهاي اختصاصي كه خارج از محيط هاي كار و زندگي شان باشد باعث هدايت كترينگ ها از بودن در صنعت مهمان نوازي به سمت رهبري در بخش قبلي و درآمدزايي بيشتر شد.

 

 

افكار خوب و دورانديش در صنعت سرويس دهي غذا از غذاهاي خوب به غذاهايي لذيذ و خوشمزه باعث يكپارچه‌سازي سرويس‌هاي كترينگ‌ها شد و همينطور گسترش بازار براي آماده‌سازي صنعت سرويس‌دهي غذا شد. سرويس‌هاي بيرون‌بر و بگير ببر باعث افزايش درآمد با كمترين هزينه‌ها شد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۲:۲۴ توسط:سئوكار موضوع:

يك سالن خدمات عروسي خوب چگونه بايد باشد

سالن ها نقش موثري را در برگزاري مجالس عروسي باشكوه و تمام عيار ايفا مي كنند. رزرو يك سالن متناسب با خواست و هزينه هاي عروس و داماد، مي تواند خاطره خوشي را در ذهن آنها قرار دهد. اما هميشه انتخاب يك سالن عروسي خوب كار راحتي نيست. بخصوص اينكه قبل از برگزاري جشن كارهاي ديگري نيز از قبيل تهيه جهيزيه، تهيه خانه، تداركات عروسي و ... بايد انجام شوند. بنابراين گاهي پيدا كردن سالن خدمات عروسي خوب به يك دغدغه تبديل مي شود. براي كاهش استرس هاي قبل از برگزاري جشن، معيارهاي انتخاب بهترين تالارهاي عروسي را در زير شرح مي دهيم.


 



1- هزينه و قيمت متناسب:

اولين معيار براي انتخاب يك سالن عروسي متناسب و خوب، توجه به قيمت و هزينه هاي ورودي است. البته بايد توجه داشت سطح كيفيت و همچنين ميزان خدمات و امكاناتي كه در يك سالن برقرار است، تاثير زيادي بر هزينه ها دارد. در صورتي كه قصد داريد در هزينه هاي عروسي صرفه جويي كنيد، بهتر است يك سالن ارزان قيمت را انتخاب كنيد.


2- محيط و فضاي سالن:

فضاي سالن بايد زيبا و دلنشين باشد. به طوري كه تا زماني كه مهمانان در سالن هستند احساس راحتي داشته باشند. يك فضاي باز و بزرگ كه جاي نشستن، قدم زدن، رقص و شادي و ... را براي مهمانان فراهم كند، يكي از ويژگي هاي مهم يك سالن خدمات عروسي محسوب مي شود.


3- نورپردازي سالن:

زيبايي سالن بوسيله برخي آيتم ها انجام مي شود. تزئين سالن با گل هاي زيبا كه در برخي از سالن ها از گل هاي طبيعي استفاده مي شود و نورپردازي نقش زيادي را در شكوه جشن عروسي دارند. در سالن هاي مجلل، نورپردازي به شكل هنرمندانه اي انجام مي شود. به طوري كه تمامي قسمت هاي سالن را تحت تاثير قرار مي دهد.

 خدمات عروسي,سالن خدمات عروسي,برگزاري مراسم عروسي


4- داشتن پاركينگ عمومي:

يكي از موارد ضروري براي تمامي تالارهاي عروسي، داشتن پاركينگ اختصاصي است. بطوري كه تمامي مهمانان بتوانند به راحتي خودروي خود را در پاركينگ قرار داده و هيچ نگراني از بابت آسيب يا سرقت خودرو نداشته باشند. در صورتي كه سالن تشريفات عروسي در وسط شهر قرار دارد، وجود پاركينگ ضرورت بيشتري پيدا مي كند.



5- داشتن جايگاه زيبا براي عروس و داماد:

جايگاه عروس و داماد هميشه متفاوت از ساير قسمت هاي سالن است و اين تفاوت بايد به شكل هنرمندانه اي نمودار باشد. در سالن هاي خوب، اصولا جايگاه عروس و داماد بوسيله گل، نورپردازي، پرده هاي حرير و ساتن، مبلمان هاي لوكس، لوستر و ... تزئين مي شود. همچنين جايگاه عروس و داماد در مكاني بالاتر از سطح سالن قرار مي گيرد. به طوري كه عروس و داماد مي توانند به تمام سالن اشراف داشته باشند.


6- سرويس دهي منظم و دقيق پرسنل:

پذيرايي دقيق و منظم از مهمانان يكي از مهمترين ويژگي هاي يك سالن خوب به شمار مي رود. پرسنل خدمات عروسي بايد به كار خود مسلط باشند و به تمامي قسمت هاي سالن سر بزنند. ضمن اينكه برطرف كردن نيازهاي مهمانان در اولويت است. خوشرويي و تعاملات سنجيده با مهمانان از مهمترين خصيصه هاي پرسنل يك سالن خوب به شمار مي رود.


7- داشتن اتاق پرو لباس بزرگ:

وجود اتاق پرو براي سالن هاي خدمات عروسي ضرورت دارد. مهمانان در بدو ورود به سالن قصد تعويض لباس خود را دارند. بنابراين بايد مكان مجزايي وجود داشته باشد تا بتوانند براحتي خود را براي حضور در جشن حاضر كنند.


8- اتاق عقد تميز و به روز:

در حالي كه برخي از خدمات عروسي به سفره عقد تمايل دارند، برخي ديگر به تزئين يك اتاق تميز و مدرن مي پردازند. در اين اتاقها سفره عقد به صورت مجزا چيده مي شود كه البته جنبه نمايشي داشته و براي فيلمبرداري و عكاسي مكان مناسبي مي باشد.


9- خوانند و دي جي:

هيجان انگيز كردن جشن عروسي با وجود خواننده و دي جي صورت مي گيرد. خواننده ها با گرم كردن محفل، مهمانان را به وجد آورده و جشن را باشكوه تر مي كنند.

 خدمات عروسي,سالن خدمات عروسي,برگزاري مراسم عروسي


10- موقعيت و دسترسي شهري:

يك سالن عروسي خوب بايد به ميدان هاي اصلي شهر دسترسي داشته باشد. در صورتي كه در حومه شهر قرار گرفته، نبايد فاصله آن تا مركز زياد باشد و يا خيلي دور افتاده باشد. در اين صورت رفت و آمد را براي مهمانان و مدعوين مشكل مي كند. در زمان رزرو سالن عروسي بايد به موقعيت سالن نيز توجه داشت.



11- ظرفيت سالن پذيرايي تالار عروسي:

ميزان ظرفيت تالار عروسي بايد به اندازه تعداد مهمانان باشد. قبل از اينكه سالن را رزرو كنيد، بهتر است ابتدا يك سرشماري از تعداد مهمانان خود داشته باشيد و سپس متناسب با تعداد آنها، يك سالن عروسي مناسب را رزرو كنيد.


12- شكل ظاهري سالن:

يك سالن پذيرايي مناسب بايد از نظر شكل ظاهري و معماري ساختار زيبا و متناسبي داشته باشد. رنگ ديوارها تاثير زيادي بر روحيات مهمانان دارد. سالن هايي كه سقف كوتاه و ديوارهايي با رنگ هاي كدر دارند، دلگيرند و مهمانان احساس راحتي نخواهد داشت.


13- روكش صندلي ها و روميزي ها:

در زمان انتخاب تالار بايد به دقت روكش هاي صندلي ها و ميز ها را بررسي كنيد. روكش ها علاوه بر داشتن رنگ و طرح زيبا، بايد تميز باشند و هيچگونه پارگي در آنها نباشد.


14-  ميز شام عروس و داماد:

ميز شام عروس و داماد در بهترين سالن ها به صورت مجزا است كه از نظر ظاهري بسيار زيبا و رمانتيك نيز هست.


15- سرويس هاي بهداشتي:

 

استفاده مهمانان از سرويس بهداشتي امري اجتناب ناپذير است. در صورتي كه سرويس بهداشتي تميز نباشد، نمي توان سالن را در رديف بهترين ها محسوب كرد. در زمان رزرو بايد اين قسمت از سالن به دقت بررسي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۳:۵۰ توسط:سئوكار موضوع:

آرايشگاه عروس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

براي انتخاب آرايشگاه عروسي فقط به زيبايي نمونه كارها دقت مي كنيد يا موارد اصولي تر را هم مدنظر ميگيريد؟ اينجا به شما مي گوييم آرايشگاه عروس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد.

هنگام انتخاب آرايشگاه عروس فقط در ميان آلبوم ها به دنبال بهترين آرايش نباشيد، بلكه به بهداشت آرايشگاه هم توجه كنيد. بهتر است يكي دوبار قبل از رزرو آرايشگاه مورد نظرتان به آرايشگاه سر بزنيد و از قسمت هاي مختلف ديدن كنيد تا از بابت بهداشت و رعايت نكات ايمني مطمئن شويد. قرار است پول زيادي پرداخت كنيد و بايد از بابت عدم انتقال ويروس و عفونت هاي احتمالي خيال تان راحت باشد. پس به چند نكته مهم دقت كنيد و در مواقع عادي هم به اين مسائل توجه داشته باشيد.

 

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اصلاح صورت بايد ...

يكي از روش هاي رايجي كه خانم ها براي اصلاح صورت از آن استفاده مي كنند بند انداختن است. البته در آرايشگاه هاي زنانه براي رفع موهاي زائد صورت از وكس هم استفاده مي شود اما در هردوي اين موارد هم لازم است كه آرايشگر به نكات بهداشتي توجه داشته باشد.

آرايشگران بايد پيش از شروع اصلاح، نخ را با الكل ضدعفوني كرده و بعد از پايان كار هم براي كاهش التهاب پوست مشتري، از پماد اكسيد روي استفاده كنند. اين نكته براي رفع التهاب و سوختگي بعد از وكس صورت اهميت دارد.

بعد از استفاده هر مشتري، نخ بايد عوض شود تا يك نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غير اين صورت، احتمال انتقال بيماري‌هاي پوستي زياد است.

توصيه مي شود كه آرايشگر تعدادي موچين ضدعفوني شده آماده داشته باشد و در طول روز يك موچين را تنها براي يك نفر استفاده كند. در پايان روز نيز همه موچين‌ها را براي ضدعفوني شدن در الكل قرار دهد. البته اين هم نكته بهداشتي ديگريست كه شايد كمتر آرايشگر به آن توجه كند اما به هر حال جزو قوانين بهداشتي است كه به سادگي ناديده گرفته مي شود.

براي كوتاهي مو بايد ...

همه ما بر روي پوستمان باكتري هايي داريم كه به وجودشان عادت كرده ايم و برايمان ضرري ندارند. اما وقتي اين باكتري ها از طريق رخم هاي باز به بدن ديگري منتقل مي شوند ممكن است مشكلاتي ايجاد كنند. اين عفونت ها مي توانند از يك التهاب ساده اطراف فوليكول موها شروع شوند يا به بيماري هاي ديگري منجر شوند. اما براي پيشگيري از اين عفونت ها چه بايد كرد؟

هر نوع وسيله اي كه آرايشگر با آن موهاي شما را كوتاه و مرتب مي كند( شامل قيچي، شانه، برس و ماشين ريش تراش) بايد قبل از مصرف كاملا استرليزه شود. اگر مي بينيد كه قيچي ها به خوبي ضدعفوني نشده اند بهتر است بدانيد كه در چنين شرايطي احتمال رشد باكتري ها و ميكروب ها در كف سر شما وجود دارد. قيچي پس از هر بار كوپ بايد با الكل ضدعفوني شود و در پايان هفته در دستگاه اتو كلاو استريل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده بايد شسته و در ظرف محتوي الكل نگهداري شوند.

از بابت تميزي سرشوي آرايشگاه مطمئن شويد و بعد سرتان را داخل سرشوي قرار دهيد. تميز بودن سرشويي عامل مهمي در جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي پوست و مو و بيماري‌هاي قارچي است. حتي گردن شما كه در تماس با سرشور قرار دارد هم در معرض ابتلا به بيماري هاست. برخي از آرايشگاه ها براي صرفه جويي از شامپوهاي ارزان قيمت استفاده مي كنند كه اين شامپوها ممكن است با پوست و موي شما هماهنگي نداشته باشند و مشكلاتي ايجاد كنند.

بعد از پايان شست و شوي سر لازم است كه موهايتان را خشك كنيد. در برخي آرايشگاها حوله هاي تميز و ضد عفوني شده وجود دارد اما بيشتر مراكز اين نكته را رعايت نمي كنند. بهتر است هر مشتري هنگام مراجعه به آرايشگاه حوله تميزي به همراه داشته باشد.

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اپيلاسيون بايد ...

اپيلاسيون شيوه رايجي براي از بين بردن موقت موهاي زائد است كه در بيشتر آرايشگاه هاي زنانه چنين خدماتي به مشتريان عرضه مي شود. با اين وجود احتمال بروز مشكلات پوستي در اين بخش هم وجود دارد. عفونت و التهاب پوست مشكلي است كه گاهي پيش مي آيد. بعضي وقت ها هم به دليل داغ بودن موم، پوست دچار سوختگي مي شود و ممكن است عفونت هاي بعدي بوجود بيايد. براي پيشگيري از اين مشكلات لازم است كه شما و آرايشگرتان به چند نكته توجه كنيد.

نوارهاي اپيلاسيون بايد يكبار مصرف و كاملا بهداشتي باشند. موم هايي كه براي هر مشتري بكار مي رود هم بايد مخصوص همان مشتري باشد و مشتري قبلي يا بعدي از ان استفاده نكند.

تختي كه قرار است روي آن دراز بكشيد بايد تميز بوده و با حوله يكبار مصرف پوشيده شده باشد. اين حوله ها هم بايد بعد از پايان هر مشتري تعويض شوند.

مسوول بخش اپيلاسيون بايد دستكش مخصوص يكبار مصرف داشته باشد.

مراقب باشيد كه بعد از پايان اپيلاسيون براي شست و شوي موم هااز آب داغ استفاده نكنيد چون التهاب پوست را افزايش مي دهد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپيلاسيون از صابون يا عطر استفاده نكنيد چون هنگام برداشتن موهاي زائد يك لايه از پوستتان را از دست داده ايد و اين محصولات معطر مي توانند سبب بروز التهابات پوستي شوند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۰:۴۴ توسط:سئوكار موضوع:

آرايشگاه عروس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

براي انتخاب آرايشگاه عروسي فقط به زيبايي نمونه كارها دقت مي كنيد يا موارد اصولي تر را هم مدنظر ميگيريد؟ اينجا به شما مي گوييم آرايشگاه عروس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد.

هنگام انتخاب آرايشگاه عروس فقط در ميان آلبوم ها به دنبال بهترين آرايش نباشيد، بلكه به بهداشت آرايشگاه هم توجه كنيد. بهتر است يكي دوبار قبل از رزرو آرايشگاه مورد نظرتان به آرايشگاه سر بزنيد و از قسمت هاي مختلف ديدن كنيد تا از بابت بهداشت و رعايت نكات ايمني مطمئن شويد. قرار است پول زيادي پرداخت كنيد و بايد از بابت عدم انتقال ويروس و عفونت هاي احتمالي خيال تان راحت باشد. پس به چند نكته مهم دقت كنيد و در مواقع عادي هم به اين مسائل توجه داشته باشيد.

 

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اصلاح صورت بايد ...

يكي از روش هاي رايجي كه خانم ها براي اصلاح صورت از آن استفاده مي كنند بند انداختن است. البته در آرايشگاه هاي زنانه براي رفع موهاي زائد صورت از وكس هم استفاده مي شود اما در هردوي اين موارد هم لازم است كه آرايشگر به نكات بهداشتي توجه داشته باشد.

آرايشگران بايد پيش از شروع اصلاح، نخ را با الكل ضدعفوني كرده و بعد از پايان كار هم براي كاهش التهاب پوست مشتري، از پماد اكسيد روي استفاده كنند. اين نكته براي رفع التهاب و سوختگي بعد از وكس صورت اهميت دارد.

بعد از استفاده هر مشتري، نخ بايد عوض شود تا يك نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غير اين صورت، احتمال انتقال بيماري‌هاي پوستي زياد است.

توصيه مي شود كه آرايشگر تعدادي موچين ضدعفوني شده آماده داشته باشد و در طول روز يك موچين را تنها براي يك نفر استفاده كند. در پايان روز نيز همه موچين‌ها را براي ضدعفوني شدن در الكل قرار دهد. البته اين هم نكته بهداشتي ديگريست كه شايد كمتر آرايشگر به آن توجه كند اما به هر حال جزو قوانين بهداشتي است كه به سادگي ناديده گرفته مي شود.

براي كوتاهي مو بايد ...

همه ما بر روي پوستمان باكتري هايي داريم كه به وجودشان عادت كرده ايم و برايمان ضرري ندارند. اما وقتي اين باكتري ها از طريق رخم هاي باز به بدن ديگري منتقل مي شوند ممكن است مشكلاتي ايجاد كنند. اين عفونت ها مي توانند از يك التهاب ساده اطراف فوليكول موها شروع شوند يا به بيماري هاي ديگري منجر شوند. اما براي پيشگيري از اين عفونت ها چه بايد كرد؟

هر نوع وسيله اي كه آرايشگر با آن موهاي شما را كوتاه و مرتب مي كند( شامل قيچي، شانه، برس و ماشين ريش تراش) بايد قبل از مصرف كاملا استرليزه شود. اگر مي بينيد كه قيچي ها به خوبي ضدعفوني نشده اند بهتر است بدانيد كه در چنين شرايطي احتمال رشد باكتري ها و ميكروب ها در كف سر شما وجود دارد. قيچي پس از هر بار كوپ بايد با الكل ضدعفوني شود و در پايان هفته در دستگاه اتو كلاو استريل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده بايد شسته و در ظرف محتوي الكل نگهداري شوند.

از بابت تميزي سرشوي آرايشگاه مطمئن شويد و بعد سرتان را داخل سرشوي قرار دهيد. تميز بودن سرشويي عامل مهمي در جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي پوست و مو و بيماري‌هاي قارچي است. حتي گردن شما كه در تماس با سرشور قرار دارد هم در معرض ابتلا به بيماري هاست. برخي از آرايشگاه ها براي صرفه جويي از شامپوهاي ارزان قيمت استفاده مي كنند كه اين شامپوها ممكن است با پوست و موي شما هماهنگي نداشته باشند و مشكلاتي ايجاد كنند.

بعد از پايان شست و شوي سر لازم است كه موهايتان را خشك كنيد. در برخي آرايشگاها حوله هاي تميز و ضد عفوني شده وجود دارد اما بيشتر مراكز اين نكته را رعايت نمي كنند. بهتر است هر مشتري هنگام مراجعه به آرايشگاه حوله تميزي به همراه داشته باشد.

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اپيلاسيون بايد ...

اپيلاسيون شيوه رايجي براي از بين بردن موقت موهاي زائد است كه در بيشتر آرايشگاه هاي زنانه چنين خدماتي به مشتريان عرضه مي شود. با اين وجود احتمال بروز مشكلات پوستي در اين بخش هم وجود دارد. عفونت و التهاب پوست مشكلي است كه گاهي پيش مي آيد. بعضي وقت ها هم به دليل داغ بودن موم، پوست دچار سوختگي مي شود و ممكن است عفونت هاي بعدي بوجود بيايد. براي پيشگيري از اين مشكلات لازم است كه شما و آرايشگرتان به چند نكته توجه كنيد.

نوارهاي اپيلاسيون بايد يكبار مصرف و كاملا بهداشتي باشند. موم هايي كه براي هر مشتري بكار مي رود هم بايد مخصوص همان مشتري باشد و مشتري قبلي يا بعدي از ان استفاده نكند.

تختي كه قرار است روي آن دراز بكشيد بايد تميز بوده و با حوله يكبار مصرف پوشيده شده باشد. اين حوله ها هم بايد بعد از پايان هر مشتري تعويض شوند.

مسوول بخش اپيلاسيون بايد دستكش مخصوص يكبار مصرف داشته باشد.

مراقب باشيد كه بعد از پايان اپيلاسيون براي شست و شوي موم هااز آب داغ استفاده نكنيد چون التهاب پوست را افزايش مي دهد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپيلاسيون از صابون يا عطر استفاده نكنيد چون هنگام برداشتن موهاي زائد يك لايه از پوستتان را از دست داده ايد و اين محصولات معطر مي توانند سبب بروز التهابات پوستي شوند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۶:۳۶ توسط:سئوكار موضوع:

آرايشگاه عروس؛ بهترين را بشناسيد

براي انتخاب آرايشگاه عروسي فقط به زيبايي نمونه كارها دقت مي كنيد يا موارد اصولي تر را هم مدنظر ميگيريد؟ اينجا به شما مي گوييم آرايشگاه عروس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد.

هنگام انتخاب آرايشگاه عروس فقط در ميان آلبوم ها به دنبال بهترين آرايش نباشيد، بلكه به بهداشت آرايشگاه هم توجه كنيد. بهتر است يكي دوبار قبل از رزرو آرايشگاه مورد نظرتان به آرايشگاه سر بزنيد و از قسمت هاي مختلف ديدن كنيد تا از بابت بهداشت و رعايت نكات ايمني مطمئن شويد. قرار است پول زيادي پرداخت كنيد و بايد از بابت عدم انتقال ويروس و عفونت هاي احتمالي خيال تان راحت باشد. پس به چند نكته مهم دقت كنيد و در مواقع عادي هم به اين مسائل توجه داشته باشيد.

 

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اصلاح صورت بايد ...

يكي از روش هاي رايجي كه خانم ها براي اصلاح صورت از آن استفاده مي كنند بند انداختن است. البته در آرايشگاه هاي زنانه براي رفع موهاي زائد صورت از وكس هم استفاده مي شود اما در هردوي اين موارد هم لازم است كه آرايشگر به نكات بهداشتي توجه داشته باشد.

آرايشگران بايد پيش از شروع اصلاح، نخ را با الكل ضدعفوني كرده و بعد از پايان كار هم براي كاهش التهاب پوست مشتري، از پماد اكسيد روي استفاده كنند. اين نكته براي رفع التهاب و سوختگي بعد از وكس صورت اهميت دارد.

بعد از استفاده هر مشتري، نخ بايد عوض شود تا يك نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غير اين صورت، احتمال انتقال بيماري‌هاي پوستي زياد است.

توصيه مي شود كه آرايشگر تعدادي موچين ضدعفوني شده آماده داشته باشد و در طول روز يك موچين را تنها براي يك نفر استفاده كند. در پايان روز نيز همه موچين‌ها را براي ضدعفوني شدن در الكل قرار دهد. البته اين هم نكته بهداشتي ديگريست كه شايد كمتر آرايشگر به آن توجه كند اما به هر حال جزو قوانين بهداشتي است كه به سادگي ناديده گرفته مي شود.

براي كوتاهي مو بايد ...

همه ما بر روي پوستمان باكتري هايي داريم كه به وجودشان عادت كرده ايم و برايمان ضرري ندارند. اما وقتي اين باكتري ها از طريق رخم هاي باز به بدن ديگري منتقل مي شوند ممكن است مشكلاتي ايجاد كنند. اين عفونت ها مي توانند از يك التهاب ساده اطراف فوليكول موها شروع شوند يا به بيماري هاي ديگري منجر شوند. اما براي پيشگيري از اين عفونت ها چه بايد كرد؟

هر نوع وسيله اي كه آرايشگر با آن موهاي شما را كوتاه و مرتب مي كند( شامل قيچي، شانه، برس و ماشين ريش تراش) بايد قبل از مصرف كاملا استرليزه شود. اگر مي بينيد كه قيچي ها به خوبي ضدعفوني نشده اند بهتر است بدانيد كه در چنين شرايطي احتمال رشد باكتري ها و ميكروب ها در كف سر شما وجود دارد. قيچي پس از هر بار كوپ بايد با الكل ضدعفوني شود و در پايان هفته در دستگاه اتو كلاو استريل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده بايد شسته و در ظرف محتوي الكل نگهداري شوند.

از بابت تميزي سرشوي آرايشگاه مطمئن شويد و بعد سرتان را داخل سرشوي قرار دهيد. تميز بودن سرشويي عامل مهمي در جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي پوست و مو و بيماري‌هاي قارچي است. حتي گردن شما كه در تماس با سرشور قرار دارد هم در معرض ابتلا به بيماري هاست. برخي از آرايشگاه ها براي صرفه جويي از شامپوهاي ارزان قيمت استفاده مي كنند كه اين شامپوها ممكن است با پوست و موي شما هماهنگي نداشته باشند و مشكلاتي ايجاد كنند.

بعد از پايان شست و شوي سر لازم است كه موهايتان را خشك كنيد. در برخي آرايشگاها حوله هاي تميز و ضد عفوني شده وجود دارد اما بيشتر مراكز اين نكته را رعايت نمي كنند. بهتر است هر مشتري هنگام مراجعه به آرايشگاه حوله تميزي به همراه داشته باشد.

سالن آرايش عروس شمال تهران ، سالن آرايش عروس سعادت آباد ، سالن آرايش عروس تجريش ، سالن آرايش عروس زعفرانيه

براي اپيلاسيون بايد ...

اپيلاسيون شيوه رايجي براي از بين بردن موقت موهاي زائد است كه در بيشتر آرايشگاه هاي زنانه چنين خدماتي به مشتريان عرضه مي شود. با اين وجود احتمال بروز مشكلات پوستي در اين بخش هم وجود دارد. عفونت و التهاب پوست مشكلي است كه گاهي پيش مي آيد. بعضي وقت ها هم به دليل داغ بودن موم، پوست دچار سوختگي مي شود و ممكن است عفونت هاي بعدي بوجود بيايد. براي پيشگيري از اين مشكلات لازم است كه شما و آرايشگرتان به چند نكته توجه كنيد.

نوارهاي اپيلاسيون بايد يكبار مصرف و كاملا بهداشتي باشند. موم هايي كه براي هر مشتري بكار مي رود هم بايد مخصوص همان مشتري باشد و مشتري قبلي يا بعدي از ان استفاده نكند.

تختي كه قرار است روي آن دراز بكشيد بايد تميز بوده و با حوله يكبار مصرف پوشيده شده باشد. اين حوله ها هم بايد بعد از پايان هر مشتري تعويض شوند.

مسوول بخش اپيلاسيون بايد دستكش مخصوص يكبار مصرف داشته باشد.

مراقب باشيد كه بعد از پايان اپيلاسيون براي شست و شوي موم هااز آب داغ استفاده نكنيد چون التهاب پوست را افزايش مي دهد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپيلاسيون از صابون يا عطر استفاده نكنيد چون هنگام برداشتن موهاي زائد يك لايه از پوستتان را از دست داده ايد و اين محصولات معطر مي توانند سبب بروز التهابات پوستي شوند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۱:۳۸ توسط:سئوكار موضوع:

ده ويژگي تالار عروسي لوكس نكات زيادي در مورد تشريفات عروسي

نكات زيادي در مورد تشريفات عروسي , تالار عروسي، تزئينات و نوع دكور وجود دارد. در زير به تفصيل 10 مورد از اين خصوصيات تالار عروسي لوكس بيان شده است.

 



1-تزئينات سقف با استفاده از پارچه.

 

تاثير پارچه در تزئين سقف شگفت آور است. در حالت رسمي از پارچه هاي سفيد استفاده مي شود، اما اگر به دنبال زيبايي بيشتر هستيد پيشنهاد ميكنيم از رنگ هاي روشن مثل زرد ليمويي استفاده كنيد. براي افزايش جذابيت سالن مي توانيد پارچه هاي روي ميز را نيز با پارچه سقف ست كنيد. 


    -استفاده از صندلي مجلل به همراه كوسن هاي زيبا

 

اگر فضاي زيادي در سالن وجود دارد بهتر است از صندلي هاي مجلل براي عروس و داماد استفاده كنيد و نيز كوسن هاي زيبايي براي جذابيت بيشتر بر روي آن قرار دهيد. بهتر است رنگ كوسن ها روشن باشد و از پارچه هاي مرغوب درست شوند.

 

3-تابلويي براي قرار دادن كارت دعوت تهيه كنيد

 

به جاي استفاده از ميز هاي قديمي كه كارت دعوت بر روي آن قرار مي گيرد از تابلوهاي زيبايي براي قرار دادن كارت دعوت استفاده كنيد. اين تابلو ها را در نزديكي ورودي تالار قرار دهيد. با استفاده از اين تابلو ها مهمانان مي توانند به راحتي جاي خود را پيدا كنند و نيز اين تابلو ها به زيبايي سالن شما مي افزايند.

 

ده ويژگي تالار عروسي لوكس

 

-استفاده از گل هاي آويز بر روي سقف.

 

از گل ها فقط بر روي ميز استفاده نكنيد. آويز كردن دسته گل ها كمي بالاتر از ميز مهمانان به ايجاد فضاي رمانتيك تر و زيباتر كمك مي كند

 

 

 


5- بر روي ميز لامپ هايي با رنگ هاي زيبا قرار دهيد.

 

با استفاده از لامپ هاي مختلف اقدام به نور پردازي بر روي هر ميز كنيد. ميتوانيد در اطراف گل هايي كه بر روي ميز قرار مي دهيد لامپ هاي كوچك قرار دهيد. اينكار به زيبا تر شدن فضا كمك مي كند.

 

6- از لوازم غذا خوري زيبا استفاده كنيد.

 

استفاده از قاشق، چاقو و چنگال هاي زيبا و براق به زيبايي تالار و ميز مي افزايد و باعث مي شود مهمانان حسي خوبي نسبت به فضا پيدا كنند.

 

ده ويژگي تالار عروسي لوكس

 

-از ست ليوان هاي رنگي يك دست استفاده كنيد.

 

به جاي اينكه بودجه خود را صرف خريد ليوان هايي تكراري سفيد رنگ كنيد بهتر است چندين دست ليوان هاي رنگي بخريد و به انتخاب عروس و داماد آنها را بر روي ميز بچينيد. ليوان هاي رنگي باعث افزايش جذابيت ميز مي شوند. مطمئن باشيد از اينكار ضرر نخواهيد كرد.



8-از شمع و گل بر روي ميز استفاده كنيد.

 

اگر به دنبال تزئين ميز به صورت مدرن هستيد بهتر است از اين الگو استفاده كنيد. به جاي استفاده از دسته گل هاي بزرگ كه فضاي زيادي مي گيرند مي توانيد از گل هاي كوچك و يكدست به همراه شمع هاي بلند استفاده كنيد. استفاده از شمع به خودي خود حس آرامش به همراه خواهد داشت. زماني كه زوج به بالاي سن مي روند و نور خاموش مي شود شمع ها فضاي بسيار رمانتيك و احساسي را ايجاد مي كنند.

 

9- مكان هايي براي عكس گرفتن ايجاد كنيد.

 

در داخل سالن يا باغ عروسي مكان هايي ايجاد كنيد كه عروس و داماد و مهمانان بتوانند با هم و يا به صورت تكي عكس بگيرند. مي توان از رنگ ها و نيز حالت هاي مختلف كه بيانگر كارهايي متفاوت هستند استفاده كرد. اين مكان ها جنبه فان سالن شما را افزايش مي دهند و باعث سرگرمي مهمانان مي شود.

 

10-استفاده از شماره ميز هاي منحصر به فرد

 

 

اگر مي خواهيد  جشني خاص داشته باشيد تمام ميز ها را شماره گذاري نماييد و از قبل جاي تمام ميهمانان را مشخص كنيد و روي هر ميز به گونه اي آنرا قرار دهيد كه همواره مهمانان آن را ببينند بهتر است از دستمال، چراغ، پرچم جشن و يا دسته گل هاي مخصوص روي ميز ها استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۸:۵۴ توسط:سئوكار موضوع:

انتخاب تالار عروسي - يكي از مهمترين و اصلي ترين بخش هاي عروسي !!!

انتخاب تالار عروسي - يكي از مهمترين و اصلي ترين بخش هاي برنامه ريزي جشن عروسي     انتخاب تالار يا باغ تالار محل برگزاري مراسم است. حداقل شش ماه قبل از تاريخ برگزاري عروسي خود بايد نسبت به انتخاب تالار عروسي خود اقدام كنيد. براي انتخاب باغ تالار  يا تالار عروسي ، بايد نكات ريز و درشت را در نظر بگيريد و معيارهاي زيادي را در ذهن داشته باشد. در اينجا برخي از مهمترين معيارها براي انتخاب تالار يا باغ محل برگزاري عروسي را ذكر مي كنيم    .

 



موقعيت و دسترسي شهري
تالار محل برگزاري جشن عروسي شما مي بايست از نظر موقعيت جغرافيايي و دسترسي شهري ، وضعيت مناسبي داشته باشد. شايد مهمترين موضوع در انتخاب باغ تالار همين باشد. چرا كه مهمانان شما مي بايست اين مسير را طي كنند و چنانچه دسترسي به محل برگزاري عروسي شما بنا به دلايلي مثل : ترافيك و يا واقع شدن در خارج از شهر ، مشكل باشد باعث كلافه شدن و خستگي مهمانان شما خواهد شد. از طرفي سعي كنيد تالار يا باغ محل برگزاري عروسي را در نزديكي آرايشگاه عروس و آتليه عكاسي خود انتخاب كنيد چرا كه خود شما هم مي بايست اين مسير را طي كنيد و چنانچه اين اماكن دور از هم باشند ، دير در جشن خود حاضر خواهيد شد. هيچ چيز بد تر از اين نيست كه عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند    .

 

ظرفيت سالن پذيرايي عروسي
وسعت تالار يا باغ محل برگزاري جشن عروسي شما ارتباط مستقيم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما كم هستند ، سالن بزرگ و وسيع براي برگزاري عروسي شما مناسب نيست چرا كه مهمانان شما در آن پراكنده مي شوند و عروسي شما خلوت و سرد به نظر مي رسد. بنابراين در صورتي كه تعداد مهمانان شما كم هستند ، يك سالن كوچكتر را براي پذيرايي در نظر بگيريد. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار يا باغ سوال كنيد كه در صورت لزوم آيا صندلي اضافه براي پذيرايي دارند يا خير؟

 

سقف سالن پذيرايي
سقف سالن يا تالار پذيرايي بايد بلند باشد . سالن هاي با سقف كوتاه دلگير هستند و مهمانان احساس خفگي خواهند كرد. سقف تالار از نكاتي است كه حتما بايد در هنگام انتخاب تالار محل برگزاري عروسي ، به آن دقت كنيد    .

 

پاركينگ اتومبيل ها
پاركينگ يكي از مهمترين امكاناتي است كه بايد به آن توجه كنيد. تالار پذيرايي يا باغي كه جشن عروسي خود را در آن برگزار مي كنيد حتما بايد مجهز به پاركينگ براي اتومبيل ها باشد. قطعا بيشتر مهمانان شما با اتومبيل شخصي خود به عروسي شما مي آيند و علاقه ندارند مدت زيادي را در خيابان هاي اطراف به دنبال جاي پارك بگردند و در نهايت نگران امنيت اتومبيل خود باشند. خصوصا اگر ساكن شهرهاي بزرگ و شلوغي مثل تهران هستيد حتما به اين ويژگي توجه كنيد    .

 

روكش صندلي ها و روميزي ها
در هنگام انتخاب باغ تالار يا تالار عروسي ، به رنگ و جنس روكش ها و روميزي ها توجه كنيد. در ضمن حتما به مدير تالار تاكيد كنيد كه براي مهماني شما ، روكش ها و روميزي ها مي بايست تميز باشند و حتي الامكان روز قبل شسته شده باشند و روي اين موضوع پافشاري كنيد تا متوجه حساسيت شما بشوند. در غير اين صورت ممكن است در روز عروسي شما ، برخي از مهمانان شاهد روكش هاي صندلي و روميزي هايي باشند كه با انواع و اقسام نوشيدني ها ، لك شده اند   .

 

انتخاب تالار عروسي رويايي را از كجا شروع كنيم ؟ 

براي اينكه تالار عروسي مناسب مراسم خود را انتخاب كنيد بهتر است ابتدا تاريخ روزي كه مراسم عروسي تان است را يادداشت كنيد. سپس با تالارهايي كه انتخاب كرده ايد تماس بگيريد و از آنها در مورد اينكه تالار در تاريخ مورد نظر رزرو شده است سوال كنيد. سپس يك قرار ملاقات با مديريت تالار پذيرايي بگذاريد كه هم از تالار ديدن كنيد و هم اينكه با مديريت تالار در مورد امكانات تالار پذيرايي صحبت كنيد. 

 

آيا شما يك مراسم عروسي رسمي و كامل مي خواهيد ؟ 

اگر شما به دنبال اين هستيد كه مراسم عروسي تان طوري برگزار شود كه در ابتداي جشن شما مراسم عقد هم داشته باشيد پس بايد به دنبال تالار عروسي مجلل باشيد كه يا اتاق عقد مجزا داشته باشد كه گنجايش تمام مهمان هاي مورد نظر شما را داشته باشد و يا اينكه اگر سفره عقد در خود سالن پهن مي شود اين را در نظر داشته باشيد كه تمامي مهمانان بتوانند در كنار سفره عقد بايستند. 

 

شما چقدر در انتخاب تالار پذيرايي موفق هستيد ؟ 

بسياري از زوج ها يك تصوير از تالار عروسي مجلل در ذهنشان است و همه آنها تالارها را بصورت زيبا، بزرگ و باشكوه تصور مي كنند. در اينصورت اگر شما تالار مناسب را پيدا كرده باشيد كه ديگر مشكلي از نظر دكوراسيون داخلي و ديگر امكانات نداريد اما اگر شما دكوراسيون مورد نظرتان را پيدا نكرديد مي توانيد يك سالن و يا باغ خالي را اجاره كرده و با يك خدمات تشريفات عروسي قرارداد ببنديد و آنگونه كه دلخواهتان است سالن را طراحي كنيد. چيدمان و ديزاين سالن عروسي يا باغ عروسي مطابق با سليقه شما انجام مي شود و ديگر نگراني براي ديزاين مكان مربوطه نخواهيد داشت.

پذيرايي تالارها به چه صورتي است ؟ 

بيشتر هتل ها و تالارهاي پذيرايي به يك سبك از مهمانان پذيرايي مي كنند. در ابتداي ورود مهمانان چاي يا نوشيدني براي آنها سرو مي شود. پس از آن ميوه و شيريني و در پايان جشن عروسي اگر انتخاب شما ديس پرس باشد شما را روي همان ميزها سرو مي كنند. و اگر سلف سرويس باشد شام روي ميزهاي مشخص شده تدارك مي بينند و مهمانان براي صرف غذا بايد به سر ميزها بروند. در پذيرايي هاي سلف سرويس اغلب سالن ها دو نوبت شام را روي ميزها مي آورند و به اصطلاح خودشان ميز را شارژ مي كنند.

نكته ديگري كه مي بايست براي انتخاب تالار عروسي مجلل و رويايي خود مدنظر داشته باشيد تعداد مهمانان شما است . در صورتي كه مهمانان شما زياد هستند از تالارهايي كه سقف بلند دارند و فضاي بيشتري براي مهماني دارند استفاده كنيد و در صورتي مهمان شما زياد نيستند مي توانيد از سالن هاي كوچك تر استفاده كنيد تا مهمانان شما در كنار يكديگر باشند و محيط دوستانه تري فراهم شود.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۳:۴۴ توسط:سئوكار موضوع: