پرسپوليس پرسپوليس .

پرسپوليس

آرايشگاه عروس؛ بهترين را بشناسيد

براي انتخاب آرايشگاه عروس مناسب كه روز عروسي شما را زيباترين عروس كند بايد به چه نكاتي توجه كنيد ؟ كدام آرايشگاه مناسب ترين خدمات را به شما خواهد داد ؟

از آنجايي كه مجموعه هاي سالن آرايش عروس مركز تهران و سالن آرايش عروس غرب تهران به عنوان بورس سالن هاي زيبايي شناخته شده اند؛ به همين دليل بايد حتما موارد زير را مطالعه كنيد!

 

 

اطلاعات كسب كنيد 

در گذشته اي نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسي شان كمتر سراغ لوازم آرايش مي رفتند در آن زمان رسم بود كه دختر در روز عروسي ابروهايش را بردارد، سرخاب سفيداب بزند، سرمه بكشد و براي مراسم آماده شود. اما اين روزها آرايش عروس آنقدر پيچيده شده كه براي انتخاب آرايشگر مناسب بايد كلي وقت بگذاريد و به آرايشگاه هاي مختلف سر بزنيد تا گريموري حرفه اي را با مبلغ مناسب پيدا كنيد. اگر درباره آرايش عروس اطلاع زيادي نداريد و تا روز عروسي تان فرصت زيادي نمانده، با كمك اين توصيه ها مي توانيد آرايشگر مناسبي را انتخاب كنيد.

پرس و جو كنيد

در بين دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادي پيدا مي شوند كه به تازگي مراسم عروسي شان برگزار شده است. مي توانيد نام و آدرس آرايشگاه هاي مختلفي را از آنها بپرسيد و فهرستي از آرايشگران را تهيه كنيد. جست و جو در سايت هاي اينترنتي هم به شما كمك مي كند تا فهرست تان كامل تر شود.

دور يا نزديك؟

بهتر است آرايشگاه شما تا حد امكان به محل برگزاري مراسم نزديك باشد. اگر مي خواهيد در محدوده غربي تهران جشن بگيريد، آرايشگاه را در انتهاي محله هاي شرقي انتخاب نكنيد. شايد هزينه آرايش شما ارزان تر تمام شود اما به اين فكر كنيد كه در روز عروسي ممكن است استرس زيادي داشته باشيد و يك اتفاق غير منتظره برنامه زماني رسيدن به آتليه و سالن عروسي را به هم بزند. اين نكته به ويژه در مورد عروسي هاي فصل پاييز و زمستان بيشتر اهميت دارد چون يك باران يا برف ناگهاني برنامه هاي را جا به جا مي كند. پس نسبت به يك آرايشگاه خاص تعصب نداشته باشيد. اين روزها آرايشگران خوب در همه جاي شهر پيدا مي شوند. فقط بايد آنها شناسايي كنيد و نمونه كارهايشان را ببينيد.

خليجي يا اروپايي؟

در آرايشگاه هاي بزرگ معمولا چند آرايشگر مختلف كارآرايش عروس را انجام مي دهند كه هر كدام آلبوم ها و قيمت هاي مختلفي دارند. گروهي از آرايشگران، عروس ها را بسيار غليظ آرايش مي كنند، سايه هاي رنگي بكار مي برند و چشم ها را خيلي مي كشند. اين آرايش ها به سبك «خليجي» معروف هستند. اما دسته اي ديگر از آرايشگران كه اين روزها طرفداران بيشتري دارند عروس ها را ساده تر و به سبك «اروپايي» آرايش مي كنند. حتما در فيلم ها و عكس هاي مختلف ديده ايد كه عروس هاي اروپايي چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان مي آيد كه آرايشگر از كدام سبك پيروي مي كند و مواد آرايشي او براق است يا با كمك سايه ها و خطوط مات، گريم شيك و زيباتري را انجام مي دهد. ببينيد از كدام سبك خوشتان مي آيد و بعد براي بقيه كارها تصميم بگيريد.


كار آرايشگاه را ببينيد

براي انتخاب آرايشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اكتفا نكنيد. قبل از اينكه قرار داد ببنديد از منشي آرايشگاه بپرسيد كه چه روزهايي عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتي آماده مي شوند؟ در يكي از همان روزهابه همراه يك يا دو نفر ديگر به آرايشگاه برويد و آلبوم ها را با عروس هاي آماده شده مقايسه كنيد. در انتخاب مدل هاي آلبوم از دخترخانم هاي زيبا و خوش چهره استفاده مي شود و لباس و جواهرات گرانقيمت هم در بهتر شدن عكس ها تاثير دارند. بعضي از آلبوم ها هم قديمي هستند. گاهي اوقات روتوش عكس ها به قدري زياد است كه چهره واقعي عروس را نشان نمي دهد. در نتيجه اين احتمال وجود دارد كه وقتي عروس هاي آماده شده همان آرايشگر را مي بينيد، توي ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرايشگر خوب اين است كه با كمك گريم مناسب، زيبايي هاي چهره هر فردي را بيشتر به معرض نمايش بگذارد.

كارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرايشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم هاي مختلف شايد كمي گيج شويد و از خودتان بپرسيد:«از كجا بفهمم كدام آرايشگر كارش بهتر است؟» در اينجا چند فوت كوزه گري را به شما ياد مي دهيم تا با نگاه تخصصي تري عروس ها را ببينيد و با اطمينان بيشتر آرايشگرتان را انتخاب كنيد. پس به اين معيارهاي آرايش خوب و متناسب با شكل صورت توجه كنيد.

سليقه آرايشگر را بشناسيد

رنگ آرايش هر فردي به رنگ چشم، مو و پوست بستگي دارد و آرايش عروس تا حدودي سليقه اي ست. بنابراين به سليقه آرايشگر دقت كنيد.

كرم پودرها و رژ گونه هايي به رنگ هلويي، صورتي چرك، طلايي ، بژ و مسي براي پوست هاي تيره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست هاي روشن رنگ هاي تند تري داشته باشند. اگر متوجه شديد كه آرايشگر، يك عروس سفيد پوست را با رنگ هاي صورتي كمرنگ و طلايي آرايش كرده بدانيد كه در كارش زياد وارد نيست چون اين رنگ ها صورت را بي حال نشان مي دهند.

هنر آرايشگر خوب اين است كه صورت هاي چاق و گرد را لاغر تركند. در اين حالت با كاركردن روي گونه ها، زير گردن و غبغب ، صورت كشيده تر به نظر مي آيد.

آرايش صورت هاي كشيده و لاغر بايد طوري باشد كه استخوان گونه ها بيش از حد بيرون نزند. انتخاب رژ گونه هاي خط دار براي اين صورت ها اشتباه محض است و از بي تجربگي آرايشگر حكايت مي كند.

آرايشگرتان حرفه ايست؟

يك آرايشگر حرفه اي به خوبي مي داند كه بايد چشم هاي درشت و برجسته را با سايه هاي تيره آرايش كند تا برجستگي چشم ها كمتر شود. اين روزها گريمور هاي با سليقه براي آرايش بخش پاييني چشم از خط چشم استفاده نمي كنند و به جاي آن چشم را با سايه هاي سياه يا دودي آرايش مي كنند تا چشم هاي عروس آرايش شيك و امروزي تري داشته باشد.

فردي كه چشم هاي ريز دارد بايد براي آرايش چشم هاي او از سايه هاي روشن استفاده شود و بهتر است سايه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بيايند. در مورد افرادي كه چشم هاي درشت دارند هم استفاده از سايه هاي تيره برجستگي چشم ها را كاهش مي دهد.

پوشاندن گودي دورچشم هم نكته مهم ديگري است كه بايد با كمك كانسيلر ها انجام شود. اين كانسيلر ها بايد يك درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بيشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسي به دليل استرس و نگراني خوب نمي خوابند و مهم است كه اين كم خوابي و خستگي ها با كمك يك آرايش حرفه اي برطرف شود.

يكي از مهمترين نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد مدل مو است. شينيون هاي عروس بايد با چهره هر فرد هماهنگي داشته باشد. بطور مثال عروس هايي كه چهره كشيده و بلند دارند نبايد موهايشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشي از موها روي صورت قرار گيرد. مدل موهاي بالا به افرادي با صورت هاي گرد بيشتر مي آيد. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم مي آيد.

 

بيعانه كمي پرداخت كنيد 

بعد از انتخاب نهايي نوبت تنظيم قرارداد است. بعضي از آرايشگاه ها اصرار دارند كه شما خيلي زود مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت و قراردادي را امضا كنيد. استدلال شان اين است كه روز مورد نظر شما زود پر مي شود يا ممكن است قيمت ها گران شوند. به اين ترفند ها اهميت ندهيد و تحت تاثير قرار نگيريد. سر فرصت و با مشورت و بررسي كافي آرايشگر تان را در انتخاب كنيد. بعد از خواندن قرارداد مبلغ كمي را به عنوان بيعانه بپردازيد. بهتر است در مورد پس گرفتن بيعانه هم سوالاتي بپرسيد. بعضي از آرايشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسي مبلغ بيعانه را با كسر درصدي پس مي دهند و گروهي ديگر بيعانه را تحت هيچ شرايطي پس نمي دهند. پس اگر شك داريد به سرعت قرارداد امضا نكنيد.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظيم شود، يكي براي شما وديگري براي آرايشگرتان. مبلغ باقيمانده به طور معمول در روز عروسي تسويه مي شود، كافيست يك عابر بانك از آقاي داماد بگيريد!

قيمت ها را بسنجيد

درمورد آرايش عروس نرخ ثابتي وجود ندارد. قيمت رزرو آرايشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرايشگاه هاي معروف و اسم و رسم دار شمال شهر براي آرايش كامل عروس (شامل خدمات آرايش صورت، مو،ناخن و پاكسازي پوست) در حدود دو و نيم ميليون تومان پول مي گيرند و اين مبلغ دركنار اجاره تاج و تور، رنگ مو يا مش و اپيلاسيون گاهي به 3 ميليون تومان هم مي رسد. گذشته از اين ارقام نجومي، با مبلغي كمتر از اينها همآرايشگاه عروس پيدا مي شود. در برخي از آرايشگاه هاي معروف رنج قيمت در حدود يك و نيم تا دو ميليون است. اگر اين مبلغ ها باز هم برايتان گران است به سراغ آرايشگران گمنام تري برويد كه كارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نيستند. در بين اين آرايشگران قيمت پكيج كامل آرايش عروس از 800 هزار تومان تا يك و نيم ميليون تومان است. كمتر از اين هم مي توانيد آرايشگاه عروس پيدا كنيد اما بر روي حرفه اي بودن آرايشگر خيلي حساب نكنيد.

اين را هم بدانيد كه ممكن است در يك آرايشگاه بزرگ چند آرايشگر مختلف وجود داشته باشند كه نرخ هر كدام شان براي آرايش عروس نرخ متفاوت باشد.قيمت ها به تجربه ومهارت آرايشگر و البته مارك لوازم آرايش مصرفي، بستگي دارد. بايد از نزديك عروس ها را نگاه كنيد و پس از بررسي و مقايسه، ببينيد كدام آرايش نسبت به قيمتش بيشتر مي ارزد. گاهي اوقات آرايشگران فقط به دليل اسم و رسم شان پول بيشتري مي گيرند و منصف نيستند.


متن قرارداد را با دقت كنترل كنيد

نرخ پايه معمولا شامل آرايش صورت، شينيون، مانيكور، پديكور و فون بدن است.هزينه پاكسازي پوست، اپيلاسيون، رنگ مو و ابرو در برخي از آرايشگاه ها بطور جداگانه محاسبه مي شود و در گروهي ديگر جزو پكيج كامل به حساب مي آيد. آرايشگران با انصاف يك آرايش اضافه براي عكس اسپرت يا مراسم پاتختي را به شما هديه مي دهند. به هر حال هنگام تنظيم قرار داد در زمينه موارد مندرج در قرار داد حساس باشيد. موارد اصلي را با دقت كنترل كنيد تا در روز عروسي مجبور به پرداخت هزينه اضافي نشويد. اين را هم بدانيد كه تور و تاج عروس كرايه جداگانه اي دارند.

اگر موهاي شما خيلي بلند نيست و شينيون هاي شلوغ و پر كار را دوست داريد بهتر است به فكر خريد اكستنشن هاي موي اضافي باشيد. هزينه اين موها هم به طور جداگانه محاسبه مي شود.

تست گريم بدهيد

يك اقدام خوب برخي از آرايشگران اين است كه يك هفته تا ده روز قبل از عروسي، زماني را براي تست گريم عروس تعيين مي كند. ممكن است اين تست در قرارداد شما هزينه جداگانه اي داشته باشد اما مي ارزد كه براي آسايش خيال خودتان اين هزينه را پرداخت كنيد. اگر تاج و تور را بطور جداگانه تهيه كرده ايد در روز تست گريم آنها را همراهتان داشته باشيد. هنگام تست به اندازه كافي فرصت داريد تا نظرات تان را به آرايشگر بگوييد و البته ببنيد كه چه نوع آرايش و كدام مدل مو به چهره شما بيشتر مي آيد. اين روز بهترين زمان براي مشورت با آرايشگر است تا هر دو با همفكري هم به نتيجه دلخواه برسيد. در اين صورت استرس شما در روز عروسي كمتر مي شود. البته درايران كمتر پيش مي آيد كه آرايشگران اين تست را براي شما انجام دهند اما با كمي جست و جو مي توانيد آرايشگراني را پيدا كنيد كه در قراردادشان تست گريم هم دارند. اين را هم بدانيد كه آرايشگران فقط بعد از تنظيم قرارداد اصلي اين تست را براي شما انجام مي دهند نه قبل از آن.

اين نكات را به خاطر بسپاريد

 

 

اگر در آرايش صورت وارد نيستيد در كار آرايشگرتان زياد دخالت نكنيد. برخي از آرايشگر ها منعطف هستند و گروهي ديگر در روز عروسي با چند اخم و غر شما را ناراحت مي كنند. پس قبل از تنظيم قرارداد بايد ببينيد كه آيا آرايشگر مورد نظر تان مي تواند خواسته هاي شما را برآورده كند؟ اگر از اين موضوع مطمئن باشيد ديگر لازم نيست مدام با آرايشگر جر و بحث كنيد و از نتيجه كار راضي تر مي شويد.

كمي قبل از روز عروسي لباس و زيور آلات تان را به آرايشگر نشان دهيد تا آرايش را با آنها هماهنگ كند.

براي اينكه آرايش شما تا آخر شب دوام داشته باشد آرايشگر بايد از زيرسازي محكمي استفاده كند و در پايان با كمك فيكساتور آرايش را ثابت نگه دارد. بهتر است از آرايشگر بپرسيد كه آيا از چنين ثابت كننده هايي استفاده مي كند يا نه و از اين بابت مطمئن شويد.

هر چقدر آرايش شما در روز عروسي به چهره واقعي تان نزديك تر باشد، زيبا تر به نظر مي رسيد. به دنبال اين نباشيد كه در روز عروسي خيلي تغيير كنيد. مهم است كه زيبايي هاي طبيعي چهره شما بيشتر به چشم بيايد.

اگر جزو عروس هاي سن بالا هستيد آرايش ملايمي انتخاب كنيد. آرايش زياد سن تان را بالا تر نشان مي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۹:۱۴ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :