پرسپوليس پرسپوليس .

پرسپوليس

10 معيار مهم براي انتخاب تالار عروسي

براي انتخاب تالارعروسي خوب بايد حداقل شش ماه قبل از تاريخ تعيين شده اقدام كنيد تا بتوانيد به تمامي تالارعروسي شمال تهران ، تالارعروسي شرق تهران و ساير نقاط تهران مراجعه كنيد تا تالاري متناسب با معيار هاي خودتون پيدا كنيد.

 

موقعيت و دسترسي شهري

تالار محل برگزاري جشن عروسي شما مي بايست از نظر موقعيت جغرافيايي و دسترسي شهري ، وضعيت مناسبي داشته باشد. شايد مهمترين موضوع در انتخاب تالار عروسي همين باشد. چرا كه مهمانان شما مي بايست اين مسير را طي كنند و چنانچه دسترسي به محل برگزاري عروسي شما بنا به دلايلي مثل : ترافيك و يا واقع شدن در خارج از شهر ، مشكل باشد باعث كلافه شدن و خستگي مهمانان شما خواهد شد. از طرفي سعي كنيد تالار يا باغ محل برگزاري عروسي را در نزديكي آرايشگاه عروس و آتليه عكاسي خود انتخاب كنيد چرا كه خود شما هم مي بايست اين مسير را طي كنيد و چنانچه اين اماكن دور از هم باشند ، دير در جشن خود حاضر خواهيد شد. هيچ چيز بد تر از اين نيست كه عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.


 

 

ظرفيت سالن پذيرايي عروسي

وسعت تالار يا باغ محل برگزاري جشن عروسي شما ارتباط مستقيم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما كم هستند ، سالن بزرگ و وسيع براي برگزاري عروسي شما مناسب نيست چرا كه مهمانان شما در آن پراكنده مي شوند و عروسي شما خلوت و سرد به نظر مي رسد. بنابراين در صورتي كه تعداد مهمانان شما كم هستند ، يك سالن كوچكتر را براي پذيرايي در نظر بگيريد. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار يا باغ سوال كنيد كه در صورت لزوم آيا صندلي اضافه براي پذيرايي دارند يا خير؟

 

پاركينگ اتومبيل ها

پاركينگ يكي از مهمترين امكاناتي است كه بايد به آن توجه كنيد. تالار پذيرايي يا باغي كه جشن عروسي خود را در آن برگزار مي كنيد حتما بايد مجهز به پاركينگ براي اتومبيل ها باشد. قطعا بيشتر مهمانان شما با اتومبيل شخصي خود به عروسي شما مي آيند و علاقه ندارند مدت زيادي را در خيابان هاي اطراف به دنبال جاي پارك بگردند و در نهايت نگران امنيت اتومبيل خود باشند. خصوصا اگر ساكن شهرهاي بزرگ و شلوغي مثل تهران هستيد حتما به اين ويژگي توجه كنيد.

 

روكش صندلي ها و روميزي ها

در هنگام انتخاب تالار يا باغ عروسي ، به رنگ و جنس روكش ها و روميزي ها توجه كنيد. در ضمن حتما به مدير تالار تاكيد كنيد كه براي مهماني شما ، روكش ها و روميزي ها مي بايست تميز باشند و حتي الامكان روز قبل شسته شده باشند و روي اين موضوع پافشاري كنيد تا متوجه حساسيت شما بشوند. در غير اين صورت ممكن است در روز عروسي شما ، برخي از مهمانان شاهد روكش هاي صندلي و روميزي هايي باشند كه با انواع و اقسام نوشيدني ها ، لك شده اند.

 

ميز شام عروس و داماد

معمولا تالار هاي پذيرايي ، يك ميز جداگانه را براي صرف شام عروس و داماد در نظر مي گيرند و آن را با گل و شمع و ... تزئين مي كنند. برخي از تالارها هزينه اين ميز را جداگانه محاسبه مي كنند و برخي نيز بعنوان هديه آن را در نظر مي گيرند. به طور كلي اگر از نظر هزينه مشكلي نداشته باشيد ، ايده خوبي است و مي تواند شكلي رمانتيك به مجلس شما بدهد. ضمن اينكه در عكس و فيلم عروسي شما نيز ماندگار خواهد شد.

 

سرويسهاي بهداشتي و ساير امكانات

سرويسهاي بهداشتي را فراموش نكنيد. خصوصا اگر عروسي شما در فصل هاي سرد سال برگزار مي شود حتما بررسي كنيد كه سرويسهاي بهداشتي به اندازه كافي وجود داشته باشند و در عين حال تميز و بهداشتي هم باشند. علاوه بر اين محل سرويس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است. امكانات ديگري مثل اتاق بازي بچه ها ، رختكن هاي زنانه و ... نيز از نكاتي هستند كه مي بايست به آنها توجه كنيد.

 

هزينه هاي تالار

معمولا محاسبه هزينه ها به اين صورت است كه در هنگام عقد قرارداد ، بخشي از هزينه ها را بعنوان بيعانه پرداخت و تاريخ را رزور مي كنيد. حدود يك هفته قبل از مراسم، دو سوم هزينه ها را پرداخت مي كنيد و شب عروسي ، وقتي مطمئن شديد كه همه چيز مرتب است و مشكلي در ارايه خدمات نيست ، تسويه حساب نهايي را انجام مي دهيد.

تست غذا و كيفيت پذيرايي

متداول است كه بعد از انتخاب تالار و باغ محل عروسي ، قبل از عقد قرارداد ، كيفيت غذا و پذيرايي توسط مشتري تست مي شود. معمولا مشتري يك شب به صورت سرزده به تالار يا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدير تالار تقاضاي تست غذا و مشاهده نوع سرويس دهي را مي كند. امكان مشاهده نحوه سرويس دهي مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، كيفيت ظروف پذيرايي و ... از نزديك ، به شما كمك خواهد كرد كه تصميم نهايي خود را راحت تر بگيريد.

سركشي و بررسي نهايي

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار يا باغ عروسي خود سر بزنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز مرتب است. تميزي روكش هاي صندلي و روميزي ها ، تعداد صندلي ها ، نور پردازي ، تزئينات و خلاصه همه چيز را بررسي كنيد. اين سركشي و حساسيت شما ، به مديريت تالار نيز ثابت مي كند كه شما نسبت به همه چيز حساس هستيد و در جهت جلب رضايت شما تلاش خواهد كرد.

1) چك كردن تاريخ مورد نظر و رزرو نبودن آن :

قبل از اينكه مكان عروسي را بازديد كنيد ، بررسي كنيد كه تاريخ مورد نظرتان خالي است يا خير . اگر همان مكان مد نظر شماست و تاريخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد ديگري رزرو شده بود شما مي توانيد تاريخ مراسم تان را تغيير دهيد .

2 ) ظرفيت تالارعروسي و تعداد ميهمانان

بهتر است براي انتخاب تالار پذيرايي و عروسي تان ظرفيت مهيمانان را هم ملاك قرار دهيد . به عنوان مثال تالارعروسي بزرگ با ميهمانان كم اصلا زيبا نيست يا بر عكس تعداد ميهمانان زياد در يك سالن عروسي كوچك !!!

تعداد ميهمانان با ظرفيت سالن عروسي بايد با هم تناسب داشته باشد.

3)درست كردن كروكي

اگر تالار انتخابي شما از لحاظ پيدا كردن موقعيت كمي پيچيده و مشكل است بهتر است با كمك مدير تالار كروكي يا نقشه اي از منطقه تالار مورد نظرتان براي سهولت و دسترسي آسان ميهمان هايتان درست كنيد و در اختيار ميهمان هاي محترمتان قراردهيد.

4) سوال در مورد هزينه تالار پذيرايي مورد نظرتان

يكي از مهمترين مسائل كه بايد در طول مراحل اوليه برنامه ريزي ازدواج به آن توجه نمود ، تعيين كردن بودجه مورد نظر براي انتخاب يك تالار پذيرايي مناسب مي باشد. بعضي از تالارها قيمت هايي كه به عروس و دامادها نشان مي دهند بسيار مناسب مي باشد ولي در مرحله پرداخت پول متوجه مي شويد كه بايد هزينه هاي ديگري مثل ورودي تالار، بادكنك آرايي، مشعل آرايي، اتاق عقد، ماليات بر ارزش افزوده و ... نيز علاوه بر هزينه هر نفر ميهمان پرداخت نمائيد كه هزينه بسيار بالاتري از پيش بيني مخارج عروسيتان مي گردد. پس مناسب است كه در ابتدا از كليه هزينه هاي تالار عروسيتان آگاه شويد و آن را در انتخاب هايتان دخيل نمائيد.

بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترين تالار پذيرايي را از لحاظ امكانات و كيفيت غذا انتخاب نماييد . سايت بانك تالار اين امكان را به شما مي دهد كه به راحتي تالارهاي پذيرايي مورد نظرتان را با يكديگر مقايسه كرده و از بين آنها مناسب ترين تالارعروسي را انتخاب نمائيد.

نكته ديگر كه حتما بايد از مدير تالار پرسيده شود ، نحوه پرداخت هزينه مي باشد .

5) سوال در مورد آتش بازي

اگر دوست داريد ميهمان هايتان را در شب عروسي سوپرايز كنيد آتش بازي با فشفشه هاي رنگي و مشعل و .. ايده ي خوبي مي باشد.

6 ) سوال در مورد ريختن نقل و كاغذ رنگي در سالن تالار پذيرايي

در يك عروسي كلاسيك معمولا مرسوم است كه بر سر عروس و داماد گل ، پول ، كاغذ رنگي و نقل مي ريزند . بعضي از سالن هاي پذيرايي اين اجازه را به شما نمي دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد اين سوال را هم بپرسيد.

7 ) چك كردن موسيقي

از مدير سالن در مورد سيستم صوتي و افكت هاي نورپردازي و هماهنگي نور و صدا به صورت اتوماتيك پرس و جو كنيد .

چون افكت هاي نورپردازي جلوه ويژه اي به فيلم عروسيتان مي دهد.

8 ) تغيير زمان عروسي بنا به هر دليلي :

يكي از مسائل مهم ديگري كه بايد از مدير تالار پرسيده شود سوال در مورد كنسل شدن مراسم عروسي و تغيير آن به روز ديگر مي باشد. بعضي از تالارها اين اجازه را به شما نمي دهند و شما مجبوريد مبلغي به عنوان جريمه كنسل شدن روز مراسم تان بپردازيد.

9) انتخاب تالار پذيرايي دومي

بهتر است هميشه ما يك تالار دومي با همه ي خصوصيات و امكانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشيم كه اگر بنا به هر دليلي نتوانستيم مراسم مان را در روز انتخابي در تالار مورد نظرمان برگزار كنيم سريع به تالار دوم مراجعه كنيم . چون در غير اين صورت مجبوريم دوباره از ابتدا به بررسي و جستجوي تالار بپردازيم و مجبور شويم تصميمي عجولانه بگيريم .

10)تست غذاي تالارعروسي

يكي ار مهمترين نكات عروسي غذاي شب آن مي باشد. قبل از عقد قرارداد از مدير تالار پذيرايي در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائيد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۲۳:۴۸ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :