پرسپوليس پرسپوليس .

پرسپوليس

چرا ماسك صورت استفاده ميكنن ؟!

ماسك صورت براي مقاصد زيبايي و درماني روي صورت گذاشته مي شود. ماسك هاي صورت در دو نوع خانگي و حرفه اي در دسترسند. آنها را مي توان در بسته بندي هاي بطري و جار خريداري نمود. برخي از آنها مواد پودري شكلي هستند كه بايد با آب مخلوط شوند. ماسك ها را معمولاً به صورت هفتگي استفاده مي كنند. ماسك ها بيشتر از آنكه مزيتي براي پوست داشته باشند، نشاط آور هستند.

فرمولاسيون هاي پايه اي ماسك هاي صورت : 

ماسك هاي با پايه موم

ماسك هاي بر پايه موم معمولاً در سالن هاي حرفه اي استفاده مي شوند زيرا طبيعتي گرم دارند و استفاده از آنها لذت بخش است. در اين ماسك ها از موم زنبور عسل، موم پارافين، ژل پتروليوم استفاده مي شود. واكس را در ظرفي كه در حمام آب قرار داده شده، داغ مي كنند و پس از كنترل دماو اطمينان از عدم سوزاندن پوست روي پوست گذاشته مي شوند. از گاز استريل براي پاك كردن موم هايي كه تراوش كرده و به اطراف صورت ريخته، استفاده مي شود. از گاز استريل براي جلوگيري از چسبيدن موم به موهاي كركي صورت نيز استفاده مي شود. اين ماسك ها از تبخير آب پوستي به شكل موقتي جلوگيري نموده و پوست را رطوبت زدايي مي كنند.

ماسك هاي وينيلي يا لاستيكي

ماسك هاي بر پايه وينيل يا كائوچو براي مصارف خانگي بسيار مناسب هستند. زيرا استفاده از آنها آسان است. ماسك هاي كائوچويي بر پايه لاتكس هستند و ماسك هاي وينيل بر پايه مواد لايه ساز مثل پلي وينيل الكل يا پلي ونيل استات هستند. اين ماسك ها را به صورت پيش مخلوط در تيوب بسته بندي مي كنند و در هنگام استفاده با نوك انگشتان يا با يك وسيله چوبي روي صورت پخش مي كنند.

ماسك هاي هيدروكلوئيدي
ماسك هاي هيدروكلوئيدي هم براي مصارف خانگي و هم براي مصارف آرايشگاهي قابل استفاده هستند. هيدروكلوئيدها از موادي مثل جو دوسر تشكيل شده اند و داراي وزن مولكولي بالايي هستند. مواد تشكيل دهنده اين ماسك ها از صمغ ها و مواد جاذب الرطوبه تشكيل شده است و مواد مرطوب كننده ديگري نيز به فرمولاسيونشان اضافه شده است.

ماسك هاي خميري

 

ماسك هاي خميري از خاك رس (بنتونيت، كائولين يا خاك چيني) با عنوان ماده جاذب تشكيل شده است. اين خاك ها خاصيت قابض دارند و ماسك ساخته شده با آنها براي پوست چرب مناسب است.

 

انواع ماسك هاي صورت

ماسك هاي پاكسازي پوست

اين نوع ماسك ها سبب برداشت بخش هاي خارجي لايه هاي كراتينيزه پوست مي گردند. در حقيقت اين نوع فراورده ها افزون بر عملكرد پاك كنندگي، تا حدي سبب لايه برداري (peeling) از سطح پوست مي گردند. البته بايد به خاطر داشت كه اين ويژگي به هيچ عنوان قابل مقايسه با لايه برهاي شيميايي نمي باشد.

ماسك هاي آبرسان پوست

برخي از انواع ماسك ها داراي مواد مرطوب كننده مي باشند و حالتي نرم و مرطوب به پوست مي دهند. پس از استفاده از اين نوع ماسك، پوست حالت متورم و گوشتالو پيدا مي كند و به طور موقت برخي از چين و چروك هاي پوست را برطرف مي نمايد

ماسك هاي درمان آكنه

اين نوع ماسك ها داراي مواد موثره اي مي باشند كه اثرات درماني برخي نيز با جذب چربي هاي پوست به بهبود شرايط آن كمك مي كنند.

ماسك هاي شاداب كننده و طراوت بخش

استفاده از اين ماسك ها با ايجاد حالت ماساژ و نوازش پوست نوعي حالت آرامش و ملايمت در سطح پوست ايجاد مي كند و در مجموع حس خوبي را در فرد القاء مي كند. پس از برداشت نيز، احساس پاك كنندگي پوست و تازگي در فرد ايجاد مي كنند؛ به ويژه اگر در فرمولاسيون از مواد قابض استفاده شود.

مطالب مرتبط

#ماسك_صورت

ماسك صورت 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۲:۵۶ توسط:سئوكار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :